søndag den 27. februar 2011

7 minutter - en anmeldelse

Nå. Jeg kan høre I sidder og tripper derude. Det ville jeg også gøre, hvis jeg var jer.
Begivenhedsrig uge siger jeg bare. Allerede om mandagen kunne jeg ikke holde vores aftale, fordi Jeppe havde været vågen x 1000 søndag nat. Og den tjans fik jeg. Så midt i Californiacation lænede jeg mig over på Thures skulder og lukkede øjnene og messede 7-minutter-7-minutter-7-minutter-7zzzzzzzzzz-minutzzzzz.....åbnede dem ikke igen før næste morgen. Det var rigtigt fint eftersom vi ligesom....ik.

Om tirsdagen var Thure glad og fløjtede fornøjet, da han havde lavet sit eget lille regnestykke, nemlig mandemodellen: vi overfører da bare til næste dag. Men lad mig citere Kasper, når han ikke helt synes klaveret spiller: 'aaaarh prut-prut' og der blev ingen 14 min. aftale der.

Tirsdag aften kom vi op og diskutere noget om særligt sensitive børn. Thure syntes vi havde en rask diskussion...jeg syntes han var åndssvag. You do the math.

Så selvom undersøgelsen lugter lidt af en Penkowa, så vil jeg sige at med de resterende dage, så vil jeg tillad mig at have en holdning til det: og den er, at det ikke er så sært som det lyder. Ej heller er der en stemning af at lægge røv til. Gad jeg have den form hver uge: nope. Er det fint til at komme i gang: jep. Var det sjovt at prøve: jep. Ville jeg gøre det igen: jep.

Bonus: Man får pludselig en meget dyr taske.
Anti: Man skal virkelig oppe sig for trivialitetene.

8 kommentarer:

  1. Tak for anmeldelse, den har været ventet :-) Virkelig et sjovt koncept, som straks blev adopteret herhjemme...Men sygdom, barnegråd og træthed kørte vores totalt af sporet. Må afgjort prøve igen!!

    SvarSlet
  2. 7 minutter er altså også lang tid hvis man SKAL. Men selvfølgelig hvis man skal vente til man har overskud så kan det jo vare længe.

    Er græsset mon bare grønnere på den anden side, og jeg sidder og ønsker at jeg havde muligheden for at kunne få 7 minutter hver dag, med den samme partner.
    Men jeg har ikke børn, så det der overskud har jeg jo masser af.
    Men tak for anmeldelsen, jeg har gjort mit bedste for at brede budskabet.

    SvarSlet
  3. Er det sådan en "fordi du har født mig to smukke børn" taske? Eller en rundstyk at jeg råber pik og skrider til adventure race, (eller hva det nu lige er) - gave?

    SvarSlet
  4. Tillykke til både dig, Thure og tasken (?). Supergod anmeldelse :-)

    SvarSlet
  5. Anonym: Det er en 'bare fordi'taske. Men jeg er jo til fals for gaver, så jeg blev meget lykkelig ;-) men altså vi har jo også den regel at en taske for en fødsel, så når det ikke var den må der være een mere på vej, hohoho ;-)

    SvarSlet
  6. Jeg har introduceret konceptet for gemalen, som synes det lyder som en fin ide. Umiddelbart efter vi var blevet enige om at prøve det (altså som i timer efter) fik jeg bevis for, at vi ikke skal have barn nummer 2 de næste 9 måneder - hvis du forstår, så nu venter vi lige nogle dage med at starte, men så skal det også afprøves-

    SvarSlet
  7. Nu er jeg jo kvinde, så jeg er lidt praktisk anlagt omkring udførelsen af de 7 minutter...Har man så et æggeur, der ringer? Stopper man på slaget eller må man fortsætte, hvis det er rigtig sjovt? Og siger man bare: "1-2-3 nu" og så er man igang?

    SvarSlet
  8. Læser du mon kommentarer bagud Annamette?
    For jeg vil egentlig også gerne have svar på de der spørgsmål, som den anonyme skriver over mig, stiller.
    Hvis man skal afprøve konceptet, er man jo ligesom nødt til at kende spillereglerne. :)

    SvarSlet