torsdag den 6. december 2012

Nissedøren

Jeg så en nissedør på Instagram, som Ann-Christine ovre fra Valdemarsro har kreeret, og det skulle jeg aldrig have set. Det kammet over lige siden. Kasper er vild med det, Jeppe er ragende ligeglad og vil hellere spille på iPad, men så er det jo godt, at mor kun har det skæg hun selv laver.

 Så er de flyttet ind. De kommer ud af døren om natten, har en lille kurv til slik og pebernødder, en lygte, en postkasse til breve, som vi kan skrive til dem og så klart et juletræ med juletræstæppe.

....og hov! om natten havde de klasket mel ud over det hele, men heldigvis været der med gaver til julesokken. 

...og i nat havde der været fest. En af vores striknisser var plakat fuld, der lå kvaste pebernødder all over, og de havde glemt deres æsel, som er ved at æde juletræet.

Hvordan skal det ikke gå resten af december? Nissestrip? Fis ved kopimaskinen? Se med i morgen.




15 kommentarer:

  1. Synes der mangler et håndtag på den dør? ;-) (har set på Instagram, hvor lille den var)...
    Og der er da gået helt (speltmødre)inflation i de døre. Du har, Valdemarsro og Maminka har. Og flere har spurgt om link til køb! Jeg står af - ingen nissedør hos mig (og kun færdig-mix boller). Nægter at lade mig presse ;-)

    SvarSlet
  2. Åh, hvor er den skøn - og endnu bedre med de "skæve" nisser! ;)

    Glæder mig til, at se mere fra deres side af...

    Julehilsner
    /Christina

    SvarSlet
  3. Det her blir eddermame sjovt at følge med i :-))

    SvarSlet
  4. Det her er helt klart den bedste julekalender i år!!! Keep up the nissesjov ;)

    SvarSlet
  5. Havde jeg set det der inden d. 1. dec. var det også kammet over her - og sikkert endt i nisser med opkast og dürüm, på vej hjem fra byen. Måske også en scoring. Så det er måske godt nok jeg ikke har den dør. Og måske skal jeg bare vente til mine drenge er 16+...

    SvarSlet
  6. Ha Ha, god ide!
    For mange år siden var der en nisse der sendte skattejagter, tegninger og små hilsener til min veninde. Hun fandt aldrig ud af at jeg var bagmanden. Jeg synes det var brandsjovt. Skide godt gået, altså. Det er så fint lavet.

    SvarSlet
  7. Dine nisser er der sgu' ikke meget spelt over! Skal helt klart få mig en nissedør til næste år!

    SvarSlet
  8. Den er simpelthen for morsom, den dør ... Vores nisser ligger stadig i en kasse. Måske det i virkeligheden var en grund til at få dem "ud" af skabet. På den sjove måde!

    SvarSlet
  9. Hvor er det bare fint. Hvor har du købt det hele henne?

    SvarSlet
  10. Hej, jeg hedder "Inger Pedersen" Jeg er fra Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oscar. Ting begyndte at blive grimt, og vi havde kampe og argumenter næsten hver gang på grund af min manglende evne til at føde ham et barn. Min mand pludselig begyndte at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. Han begyndte at have anliggender med andre kvinder uden for at overveje, hvordan jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Oscar var min bedste ven, min soulmate, min Superhelt og min hjerteslag, men han ser ikke længere noget godt i mig. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været tilhænger af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han holdt specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede han til mig og var ked af det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt. hvad et vidunderligt mirakel Baba Egbe gjorde for mig og min familie. Den gode nyhed er Oscar, og jeg er nu tilbage sammen og lever lykkeligt, og vi er blevet velsignet med tre børn, to drenge og en dejlig pige efter 9 år med barnløshed. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer overalt i verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hurtig hjælp af enhver art, kontakt Baba Egbe nu via hans e-mail: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818

    SvarSlet