tirsdag den 21. december 2010

Hurra

Her i december er vi fire, i min i forvejen lille familie, som har fødselsdag.

Moster Gytta d. 10. december
Mig juleaften
Kasper 1. juledag
..og Onkel Jørgen i dag d. 21. december.

Vi andre bliver altid fejret. Med flag og ståhej. Men det er som om, Onkel Jørgen altid ligger og roder i svinget. Det er så tæt på jul. Man render rundt og ordner. Og når ikke på posthuset. Fordi manden aldrig sender gaveønsker. Og derfor er det op til ens kreastivitet, at finde den rigtige gave, og det kan man bare ikke i de dage, hvor jeg i hvert fald har travlt med at gøre klar til min egen dag (skulle da nødig hedde sig at der ikke var et rabalder den dag), at skulle holde jul og forberede Kaspers fødselsdag.

Så hvad så med Onkel Jørgen? Jamen han kan gå over på sit kontor, og tage en kop kaffe og råbe hurra ned i en plantegning, for alle andre har så tralvt med at det lige omlidt er jul og juleferie og hygge og sne og gaver og forventninger og Fætter BR og tøjkriser og rød læbestift og julekugler.

Det er da synd. For Onkel Jørgen. Når nu han er så rar. Så i dag er dette indlæg dedikeret til ham, det er hans fødselsdagsgave, og du må meget gerne råbe et hurra i kommentarfeltet. Så bliver jeg altså glad.



Trivia
Værd at vide om Onkel er at han i tidernes morgen spillede orgel i et band, hvor..og hold nu fast.. Gnags var opvarming for dem. Han er arkitekt. Han er sygt vild med orgelmusik på den der klimpe-klampe-måde og hvor min moster ender med at skrige 'SÅ SKRU DOG NEEEEED', han går altid i Wrangler Jeans. Køber fire nye par hvert år. Dog i forskellige farver jojo. Han står altid op og spiser frokost, hvis ingen andre spiser med. Han er altid den der synger højest juleaften og han er besat af Mercedes Benz. Og af Jimmy Smith, som her i dagens anledning spiller et stykke med jul. Og nej, jeg forstår det heller ikke.

11 kommentarer:

  1. Hvis han er vild med orgelmusik, synes jeg at du skal smide ham en skive med "Klaus Dobbelt-V".
    Her taler vi ikke klimpe-klampe-orgelmusik, men en gedigen omgang oldschool partymusik, der kan forvandle selv den kedeligste kontormus på tegnestuen til en vild dansetrold (salsatrold?, I hope not!).
    Det har lidt samme effekt på voksne mennesker, som cola, bolcher og cartoon network har på børn: De kan simpelthen ikke sidde stille. Dansegulvene kommer til at gløde!

    Anyway, stort tillykke til onkel Jørgen!

    SvarSlet
  2. Og hvor får man så den henne? Med Klaus Dobbelt-V

    SvarSlet
  3. Du kan i hvert fald få den på cdon: http://cdon.dk/musik/wunderlich_klaus/celebration-201274
    Dog er det ikke alle hans plader der er decideret partymindede, så du må nok lige høre dig frem; f.eks. på biblioteket: netmusik.dk (hvor du gratis kan downloade/låne hans musik).

    Alternativt kan du jo kigge i TP. Der kan du sikkert få smidt en stak i nakken for ingen verdens penge - selvfølgelig fulgt af dét der "Hun virkede da ellers så normal"-blik.

    Døm selv:
    http://www.youtube.com/watch?v=Do3HGayT09E&feature=related

    SvarSlet
  4. Hurra og tillykke til Onkel Jørgen!

    SvarSlet
  5. Hip, hip - hurraaaaaaaaa...

    Jeg tænker bare: tryk på melon, tryk på melon!

    SvarSlet
  6. For det første: TILLYKKE til onkel Jørgen.

    For det andet: Jeg havde en gymnasielærer, der også altid fortalte historien om dengang, han spillede i et band, hvor Gnags var opvarmningsband! Men han hed Alf. Tror jeg. Sjovt..

    SvarSlet
  7. Det er eddermame skægt Hulebo. Hvis ikke jeg husker meget forkert så var min moster kærester med en der hed Alf, og jeg mener at det var ham min onkel spillede i band med. Lad mig tjekke. Haha.

    Louise H: Tryk på melon? eeeehm, hvad?

    SvarSlet
  8. Hej med jer søde blog`s
    Ikke Klaus W. - men Jimmy Smith, Jimmy Mcgriff, Keld Lauritsen med jazzy hammond.
    Alf ? kender jeg ikke.
    Tak for Hurraèr.
    Onkelen i Jylland

    SvarSlet
  9. Forsinket tillykke til Onkel Jørgen. Og til Faster Ellen.
    Hurraaa!

    SvarSlet