torsdag den 9. december 2010

Fisse!

I går holdt jeg foredrag i Århus. Sammen med Maren. Og sammen med en masse søde jyske damer. Det var bare brandhyggeligt. Og handlede for mit vedkommende om sex.

Men det er jo så skidenemt at sidde her gemt bag en skærm og skrive om en brækket røv efter en fødsel, det er straks værre at skulle sige det LIVE. Altså man ved jo ikke om folk får en småkage på tværs over ord som brækket røv, knalde, og diller.

Ligesom hvis folk pludselig bryder ud i sang i et meget lille rum. Så dør jeg nærmest af angst. Ligesom jeg heller ikke kan fordrage teater eller folk, der mimer på strøget.

Men for fanden. Tak århus, I var søde.

Og turen blev ekstra god fordi dagen, hvor jeg væk, var dagen for juleklip i dagplejen og også den dag, hvor Nissen fra Børnehaven skulle med hjem og lave løjer. Hele natten lang.

Så passede det mig ærlig talt ret fint at ligge på en sofa i Mejlgade og læse magasiner. Fx. kiggede jeg længe på en artikel med Robert Downey Jr. Og jeg blev enige med mig selv om at han må være en freebie. Så kan Thure knalde hele det svenske bikini landshold, hvis jeg får en nat med The Iron Man (hvis I forstår sådan en lille en).

12 kommentarer:

  1. Hej Annamette

    I var skønne og vi grinede meget!

    Når man kender jeres blogs forventer man røv, diller og kusse.

    Jeres foredrag var befriende og jeg tror der er mange uperfekte mødre, er vil elske at høre jer. Og der må sidde nogle af de perfekte også, som som trænger til at få agurken ud af røven og grine af sig selv.

    Keep up the good work, både her på bloggen og ude i foredragsverdenen.

    PS: Var helt starstruck over at se jer live ;)

    SvarSlet
  2. Også tak for i går fra mig. Det var en super (og meget sjov) aften!

    Jeg er enig med Carina i, at det er skønt og befriende at høre fra andre "normale" mødre...

    SvarSlet
  3. Jeg må stemme i kor! Det var pik-mig-i-øret god underholdning... Nogle gange er der ikke noget bedre end at føle sig fuldstændig gennemsnitlig - og det gjorde jeg i høj grad, da jeg gik fra Café Jorden i går (med noget mindre mascara, end da jeg ankom - jeg er nemlig tudegriner).

    Set i bakspejlet ville jeg dog gerne have deltaget lidt mere aktivt! Fx synes jeg, 2 gange om ugen er rigtig fint... Alternativt 4 gange på en uge og så en pause;o)

    SvarSlet
  4. Carina: Alligevel skønt at blive sat i forbindelse med ordene røv, diller og kusse. Det må være mit nye brand ;-) Tak fordi du kom og du skal sgu ikke være starstruck, det er jo bare os røvhuller fra Kbh ;-)

    Louise H. : Godt! at du nævner det med at inddrage. Det var lidt en tester i går, man ved jo ikke om folk snerper helt sammen, når man spørger så specifikt. 4 gange om ugen - den giver jeg hermed videre til min mand, hoho, det tror jeg han bliver glad for.

    SvarSlet
  5. Den overskrift er en sikker "hvad skriver hun nu"-teaser, får helt lyst til at høre jer, på trods af ingen børn og intakt underliv. Mon i kommer til Fyn?

    SvarSlet
  6. Prophecy: Vi prøvede Fyn, men ingen ville tilmelde sig. Så vi er nok ikke så populære på den fine ø.

    SvarSlet
  7. Altså enig! Det var fisme sjovt og meget befriende, nede på jorden underholdning!
    - og måske man sku overveje forretningsaftalemodellen når jeg slipper af med skjoldet. Tror nu nok manden min manden min ville tro jeg havde røget sjove ting hvis jeg foreslog 4 gange om ugen!! (og hvem fanden sku SÅ smøre de madpakker??!!)

    SvarSlet
  8. Vi kørte en overgang modsat af alle andre. Alle andre gør det onsdag og lørdag, det ved man. Herhjemme hedder det sig at jeg har fri onsdag og lørdag. Det krævede alligevel mere mod end jeg har, at berette om den aftale i går ;o) Men sjov er den, synes vi selv.

    Jeg kunne også sagtens have set mere interaktivitet, og evt. en slags 'spørge-tid' eller diskussionstid med jer to seje damer som ordstyrer.

    Jeg tror I kan drive det vidt med konceptet her, hvis det er de I brænder for.
    Jeg vidste som udgangspunkt ikke helt hvad jeg gik ind til i går. Hvis konteksten er mere klar, tror jeg også I vil være mere trygge med pik, røv osv. Tænk at kunne rejse rundt i landet og tale åbent og frit med andre mødre om familielivet og sexlivet, få nogle gode diskussioner, gå klogere derfra osv.

    Jeg ser muligheder :)

    SvarSlet
  9. Nå, så det er her vi snakker om foredraget? Jeg var virkelig glad for at I alle kom. Havde mega angst for at skulle stå og snakke for tre forkølede damer, der egentlig bare var kommet for at drikke kaffe på Jorden - hvor af den ene så var Annamette, som jeg selvfølgelig på forhånd havde instrueret meget nøje i, hvornår hun skulle grine og ikke.

    Og hvor herligt at være i Århus igen. Har boet der i ti år. Som at være hjemme igen!!

    SvarSlet
  10. Hvor skønt at læse at jeg ikke er den eneste der finder det befriende at være optaget, når der skal klippe/klistres i dagtilbud og især når nissen skal med hjem. Jeg hader hader hader de nisser, bamser, weekendbøger m.m. der skal med hjem og opleve SÅ meget. Det udvikler sig som regel til en konkurence hvor forældre kæmper for at udvise mest overskud. Og har man ikke oplevet andet end konflikt og udmattethed en torsdag efter kl. 16.45, så er det bare så synd for ens barn, at det som det eneste i institutionen kun kan fremvise følgende 'Vi spiste og sov og mor var stresset og sur'. Hvornår pokker står de forældre op, der har overskud til at tage billeder af nissen om natten og skrive om det inden næste morgen kl. 6?
    Trine - undskyld jeg stråler surt på din blog!

    SvarSlet
  11. Havde fornøjelsen af jeres kloge ord i KBH for et stykke tid siden - lader til at Århus har været lige så stort et hit!

    Vil bare lige kommentere de her satans weekend nisser...Vi havde fornøjelsen i min søns vuggestue da knægten kun var 1½ år og derfor absolut ikke fattede en meter. Syntes at det var så langt ude, at vi skulle tvangs indlægges til dette "ihh hvor vi hygger" projekt - især fordi størstedelen af ungerne jo intet ville fatte af beretningen!

    Mine nervøse ticks gik for alvor i selvsving, da jeg så hvordan de andre mødre havde siddet og tegnet små fine julehjerter, blomster og alskens tutte-nutte illustrationer til deres 2 A4 sider lange beretninger om hvor mange sjove ting nissen havde fundet på.

    Fanden tog ved mig og jeg skrev nogenlunde sådan her:

    Fredag - blev taget med hjem af en rødmosset, svedende og stresset mor sammen med en hylende dreng der ville blive og lege med fu-fu (tog!). Da vi kom hjem lagde moren mig på gulvet i gangen da de tog overtøjet af.

    Mandag - har ligget samme sted på gulvet hele weekenden og er blevet trådt på et par gange. Drengen har ikke gidet at lege med mig, så nu glæder jeg mig til at komme tilbage til vuggestuen...

    Punktum.

    Da jeg afleverede bogen til den over-energiske pædagog - nååhh, har I haft en sjov weekend med nissen? Nu har han ikke lavet for mange løjer vel? - ja så smilte jeg spagt og skyndte mig ud af døren.

    Da jeg hentede mit barn igen blev det ikke nævnt med et ord! Senere på måneden blev jeg dog passet op af en anden mor, som takkede mig for min lille revolte :)

    Mon de fortsatte traditionen???

    Smil til alle,
    LP

    SvarSlet
  12. Lige umiddelbart en ret underlig kommentar, som ingen relevans har med noget - men du bruger VIRKELIG tit tallet 68.000.

    Sidder og terper din blog fra ende til anden - og det er altså et spøjst tal at hægte sig fast ved.

    Du har bl.a. undgået at betale 68.000 i parterapi (19/8 - 10) og der er 68.000 myg der har holdt konference omkring dit hoved (12/8 - 10) :)

    SvarSlet