torsdag den 16. december 2010

Give it endnu mere away

(Ret fesen opløsning, men det er taget fra nettet, da Thure er taget afsted i Børnehave med Kasper for at fotografere og fejre Kaspers kommende fødselsdag)

Nå nu troede du kun det skulle handle om skoldkopper, bandeord og Robert Downey Jr. Ellers ret hed cocktail. Men snydt. For det er nemlig 3. torsdag før juleaften og derfor er der endnu en gave i blogsokken.

Det er en fra min hånd, bogen Min Mor, som jeg skrev i mit ansigstfodsved i 2005. Jeg tænkte: "1000 spørgsmål, piece og cake...yes a very stor cake that is, men den var sjov at skrive og det er en bog, som jeg i al beskedenhed er kommet til at holde ret meget af.

Heldigvis er den nu at finde i en ny og revideret udgave. Og du kan vinde en her. Skriv noget og så trækker sidste vinder lod. Ja sådan er reglerne i dag.

Du pippe indtil fredag aften kl. 20.00, så smider jeg den med posten lørdag.

For en god ordens skyld er her hvad det er for en slags:
Min mor er en bog fuld af spørgsmål til din mor. Spørgsmål om hverdagsliv, kærlighed og drømme – og alt det andet, man ikke lige får spurgt sin mor om over søndagsmiddagen. Den er dermed en oplagt gave fra en datter, der gerne vil vide mere om sin mor. Bogen får først værdi, når din mor har udfyldt den, og Min mor er derfor en gave, du sagtens kan bede om at få retur.

I jeres hænder bliver bogen et værdifuldt familiedokument – og du får en unik mulighed for at lære din mor at kende og blive klogere på det liv, hun har levet, både før og efter du kom til verden. Kort sagt: Min mor er den perfekte gave til mødre og døtre, der vil tættere på hinanden.

62 kommentarer:

  1. Det lyder både seriøst og underholdende. Jeg er på..:-)

    SvarSlet
  2. Den gav jeg min mor i oktober og fik jeg tilbage i julegave sidste år og jeg er så glad for den.
    Jeg kunne godt tænke mig at vinde den for at skrive den til mine døtre :)

    SvarSlet
  3. vil gerne vinde den enten til mig selv eller min mor - og ville ønske min mormor havde fået en.

    SvarSlet
  4. Åh, jeg vil gerne være med:-)

    SvarSlet
  5. Jeg ville ønske at min mor havde skrevet den før hun døde, men nu vil jeg gerne selv skrive den til mine børn. Mvh Nya Holm

    SvarSlet
  6. Jeg trænger til den. Min mor trænger til den. Vi trænger til den. Så kan der blive julefred.

    SvarSlet
  7. Har lige råbt meget højt af min mor. Jeg har brug for den bog.

    SvarSlet
  8. Jeg griner ofte når jeg læser din blog, og vil gerne vinde en hel bog af dig. Kan som bonus info give, at din 'obsesssion' med Downey Jr. fik mig til at købe en film med ham i går, for at se what its all about...

    SvarSlet
  9. Jeg vil meget gerne vinde den bog - og jeg er egoistisk nok til ikke at ville give den til min mor, så hun kan udfylde den, men vil hellere udfylde den til min datter, for hun vil selvfølgelig blive helt vild glad for en bog, der handler om mig og kun mig ;-) Det er også i erkendelse af, at min mor nok bare ikke er typen, der vil krænge sit hjerte ud. Trist, men sådan er det - og jeg VED godt, at det vil jeg være rigtig ked af en dag, når hun ikke er her mere...

    SvarSlet
  10. Jeg vil ønske, at jeg vinder. Så skal min mor have den. Og så håber jeg det vil være medvirkende til at bryde den mur ned, som hun nogle gange holder om sig selv, og vi kan lære hinanden bedre at kende. Egentlig også på tide, taget i betragtning at jeg er 35 år.

    SvarSlet
  11. Migmigmig! Eller det vil sige min søster som er syg med kræft i en alder af 35. Hun skal have den af min mor - fantastisk ide! Pliiiiise?

    SvarSlet
  12. Når man nu ser en MASSE skygger i sin mor kunne det da være superfint med din bog som modspil. Og blev virkelig ramt - hvor meget ved jeg egentlig om min mor?!

    SvarSlet
  13. Jeg synes egentlig ikke, at jeg ved så meget om min mor - måske skulle jeg lade hende fylde den ud, eller måske skulle jeg selv udfylde den til min datter, så hun kunne vide alt om sin mor en dag.

    Mette Louise

    SvarSlet
  14. Den vil jeg meget gerne vinde :-)

    SvarSlet
  15. Rikke Villum Jensen16. december 2010 kl. 13.10

    Jeg gav den til min mor da den kom ud første gang og hun er desværre ikke kommet så langt med at udfylde den - hvilket jeg stresser en del over, for jeg vil så gerne have alt afvide...
    Nu har jeg selv 2 drenge og derfor vil jeg gerne selv udfylde den til dem - og så kunne det måske skubbe min egen mor igang også....

    SvarSlet
  16. Jeg Bilder mig selv ind at hvis min mor udfylder bogen, så får jeg en masse viden om hvorfor jeg selv er som jeg er - og så kan jeg blive en bedre mor. Min mor er ikke vildt god (det er jeg heller ikke selv overfor hende) til at tale om sådanne ting. Det kunne bogen måske hjælpe med.

    Og hvorfor du lige netop skal vælge mig som vinder af bogen, er fordi, jeg ikke vandt bandeordsbogen forleden - derfor!

    Trine

    SvarSlet
  17. Med! Tror at jeg vil udfylde den til min datter istedet for at lade min mor udfylde den til mig.
    Vil faktisk heller ha' min mor skriver en masse ned om sig selv - og om sin mor (min mormor( - og sin mormor (min oldemor). Jeg savner nemlig min mormor (døde i 2004) og der er nogle fantastiske historier, som jeg dog kender en del af (gode, tragiske, etc.).

    SvarSlet
  18. Den vil jeg så gerne vinde til min mor.
    Kh. Malene

    SvarSlet
  19. Den bog vil jeg rigtig gerne vinde!

    Hilsen
    Rikke L

    SvarSlet
  20. Jamen jeg vil give den til min svigermor - hun er fra det mørkeste Jylland, var i huset hos en rig familie, mødte min mands far som 16-årig og har i det hele taget haft et liv helt, helt anderledes end min egen families. Det vil da være super at kunne dele med mine unger og mand! Min egen mor får et eksemplar her til jul (købt til dit foredrag!)...

    Krydser fingre.
    Line Poulsen

    SvarSlet
  21. Ja ja ja! Tak ;) Når man er på SU, så ønsker man sig i hvert tilfælde sådanne gaver man kan give videre, og især til sin mor, ik! Sådenvinderjegdalige, ikke også ?

    SvarSlet
  22. Jeg tør slet ikke satse på at jeg vinder, så jeg smutter i Arnold Buskads og køwer den og takker dig for godt julegave-til-mor-fif:o)

    SvarSlet
  23. Åhh yes - bogen alle børn bør gi' deres mor!
    Jeg ville ELSKE at kunne give min mor den i julegave.

    SvarSlet
  24. Jeg nyder så stor respekt for min mor. Hun er et fantastisk menneske. Da jeg læste teaseren til din bog tog jeg mig selv i at fundere over dine spørgsmål. Det var en dejlig gave. Så det vil være skøøøønt at læse hele bogen!

    De bedste hilsner fra
    Hanne

    SvarSlet
  25. Mon der er held ved at være nummer 29 :-) /Brit

    SvarSlet
  26. Den gad jeg gerne vinde til min mor. Jeg er flyttet til den anden ende af landet end hvor min mor bor. Nu skal jeg snart føde barn nummer to og hold da magle hvor jeg bare savner at have hende tæt på til alle de små ting. Hun er typen der altid stikker op for bollemælk men aldrig er påtrængende(Modsat svigermors hjælp, der altid kommer med en klausul. Bitter much? - det tror jeg nok). Med bogen i hånden vil jeg måske savne min mutti lidt mindre og have mere overskud til at rumme svigermonsteret?

    SvarSlet
  27. Jeg vil også rigtig gerne deltage.. måske kan jeg så blive klogere på den ene person der har skabt mig.. kan vist kun blive interessant læsning

    SvarSlet
  28. Ej hvor er det et skønt koncept. Den bog vil jeg super gerne vinde.

    SvarSlet
  29. Bogen lyder som en genial gave til min mor

    SvarSlet
  30. Bogen lyder som en genial gave til min mor

    SvarSlet
  31. wow, det lyder altså som en skøn bog, hvis ikke jeg vinder den, så køber jeg den :-)

    SvarSlet
  32. Jeg er med, det lyder som en super god bog!

    SvarSlet
  33. Den vil jeg virkeligt gerne vinde :-)

    SvarSlet
  34. Min mor skal helt sikkert udfylde den, både for min skyld og for mine børns. Min egen mormor døde før jeg blev født, og jeg ville ønske for både min mor og jeg, at vi vidste noget mere om hende. Min mor er så meget med mig hver eneste dag, og det vil være fedt at finde ud af endnu mere om hende end jeg ved allerede. Og heldigvis kommer hun flyvende ind fra det fjerneste jylland i morgen:-)

    SvarSlet
  35. Åh, gad egentlig godt have to - så kunne min mor udfylde en til mig, og jeg kunne udfylde en til min datter

    SvarSlet
  36. Jeg kender intet til min mor.. Måske det var på tide?

    SvarSlet
  37. tænk sig, tænk mig, at vide noget om min mor? en skræmmende, men også tilokkende tanke.
    Men tør jeg lære hende at kende? et bævende lod i puljen. Og hvis jeg vinder lover lover lover jeg at udfordre vores forhold med bogen.
    Luise

    SvarSlet
  38. Jeg er uden tvivl med!!
    Smil fra Mia

    SvarSlet
  39. Det må da være enhver mors drøm at få den af sin datter. I'm in! Louise

    SvarSlet
  40. Den vil jeg rigtig gerne vinde! Mine børn skal have den af mig :-)
    Jette / Kamma og Ko

    SvarSlet
  41. Piiiiip!! Kæft det er en fin ide :-)

    SvarSlet
  42. Uhh den ser interessant ud, jeg er med.

    SvarSlet
  43. Uhh jeg har kigget meget på din bog. Min mor er syg. Meget. Og den her bog vil jeg allerhelst give hende. Men jeg tør ikke! Jeg er bange for det, fordi vi begge ved, at det er fordi vi begge tænker det, vi godt ved - at hun skal dø. Lang, lang tid før vi troede. Hvis jeg vinder, springer jeg ud i det med tårer og hele baduljen!!

    SvarSlet
  44. Super ide, lækker bog.
    Pip fra mig.
    kh. Malene Sparre

    SvarSlet
  45. Jeg vil ikke vinde den til min mor - for hun har en grim vane med liiiige at nævne sit sexliv i hveranden sætning - tør slet ikke tænke på hvad hun ville skrive!

    SvarSlet
  46. Jeg har ikke nogen mor mere, men nåede at få spurgt en masse inden hun døde alt for tidligt. Men min datter bør have bogen. Og derfor bør jeg vinde den, så den kan ligge i strømpen den 24. hos hende :)

    SvarSlet
  47. Jeg vil gerne være med :-)

    SvarSlet
  48. Den bog har jeg gerne ville have i lang lang tid - ja faktisk to stk -en jeg kan udfylde til min datter og en til min datter der kan udfylde til barnebarn. Skal nok købe nr. 2 hvis jeg vinder ;-) - ja skal jo nok få købt 2 stks uanset hvad.

    SvarSlet
  49. Her er et pip fra mig!!
    Sonja

    SvarSlet
  50. Min mor er et mysterium. Hun skal have bogen.

    SvarSlet
  51. Det her er første gang, jeg virkelig har lyt til at vinde noget i en blog-give-away, fordi jeg lige har haft min mor med til fødslen af min søn, og de halvanden uge vi havde sammen i den forbindelse gav mig lyst til at kende min mor endnu bedre. For hvor er hun da et fantastisk menneske.

    SvarSlet
  52. Da jeg det sidste år har boet i Belgien og derfor hverken snakker med eller ser min mor særligt tit, ville dette være en dejlig måde at holde hjemve og savn ud!

    SvarSlet
  53. Den vil jeg sørme også gerne læse :)

    SvarSlet