tirsdag den 12. juli 2011

Sleepmonsters

I går aftes kom Thure hjem fra Bornholm, iført en 1. plads. Betingelsen for at han kan tage til løb. Medalje eller pengene tilbage. Gider sguda ikke passe unger i tre dage for at han udgår i et eller andet sted vel.

Han sad ved køkkenbordet og stirrede ned i en pakke tørret skinke. "Jeg har ikke sovet siden i fredags", mumlede han. "Eller, det passer forresten ikke, vi sov en halv time på et kirketoilet", mumlede han videre. "Og jeg så en masse små løveunger", sagde han og faldt i søvn ned i skinken.

Alletiders.

Jeg har passet unger siden fredag eftermiddag og ført samtaler om katte, Lynet McQueen, tog, Brio tog, elektriske tog, tyske tog, hørt hvad en kat siger, og hvad en ko siger, og fortalt farven på Metroen. Jeg har snakket om hvorfor sten er runde, om der findes kolort på Amager og hvorfor Hr. Skæg er så lang, og fandme om så ikke det eneste voksne menneske jeg har set i tre dage, kommer hjem og snakker om løveunger og kirketoiletter.

ps. det med at se løveunger, grønne nisser, træstubbe med skæg og Eiffeltårn i Skotland er et velkendt fænomen i adventureverdenen. Det kaldes sleepmonsters og er selvsagt det der sker, når man fx. hjerner rundt på Bornholm og kun sover 20 min. på et kirketoilet.

5 kommentarer:

  1. OG falder i søvn ned i maden... Også på 2års-måden! Nu skylder han dig en tur ud i solen med en god veninde og en kold øl!

    SvarSlet
  2. Og det er han ikke nærrig med. Det med alenetiden.

    SvarSlet
  3. Jeg er stor fan af Thure (og Sessel). Og endnu større fan af at din blog er det første sted i hele verden der fortæller noget om hvad der er sket på Bornholm.

    Hilsen en Wannabe Adventureracer

    SvarSlet
  4. Åh....Anna MEtte...du er så darling. Tak for en to minutters latter....hvor jeg startede med at spytte teen lige ud i skærmen af bar latterkrampe. Tak for det. OG for at du har så skarpt et øje for ironi,og ja jeg tilslutter mig...stoor fan af Thure og de grineanfald han leverer(frivilligt eller ej)..
    ;-)
    Kirja

    SvarSlet
  5. Wannabe Adventureracer: Jamenjamen en fan ligefrem, jeg skal gerne stille mig til rådighed som hende der blogger om Bornholm ;-) Hvem er du?

    Kirja: Du er så sød ;-) og vi skal snart Top Gun'e ikke?

    SvarSlet