fredag den 1. juli 2011

Klumme fra 24 Timer i dag...hvis du gider at læse den


ER I DER ROOOOOSSKIILDØØØØØ…. ???

I går sad jeg i Metroen, som så mange gange før. Med min lille søn på skødet. Vi skulle til lægen og vaccineres. Døren går op og tre fnisende unge piger vælter ind af skydedørene iført rygsæk, dåsebajere, florlette sommersmil og ditto sommerkjoler. På vej til Roskilde Festival.

’Arj, det bliver helt vildt nederen, hvis det regner’, siger den ene. ’Det er sguda ligemeget’, siger den anden, ’vi drikker bare noget mere sprut og finder en dude og kysse med.’’Hihihihihihihihihihihi’, fniser den anden, jeg har altså allerede en jeg skal mødes med’, siger den tredje. ’HVVAAAAAAAAAD’, grineråber de to andre.

En dude. Kysse. Øl. Telt. Musik. Frihed. Ungdom. Roskilde Festival. The days.

Tilbage i Metroen står en ung fyr på på Christianshavn og vader ind med sit festival kit og røde Ray Bans i håret. Han er cool, og han ser lige igennem mig. Jeg kunne ikke være mere uinteressant.

Der er lir i luften, der i Metroen og et øjeblik tænker jeg, om ikke vi skal skide på den lægetid og skride med de unge til Roskilde?

Men jeg når ikke at være i dagdrømmen særligt længe og bliver kaldt tilbage af ordene fra min søn: ’Moooooooooaaaaaaar, jeg skal lave lort.’

Der fnises højlydt fra de unge damers klapsæde og Mr. Coolio med Ray Bans smiler til mig. Dog meget lidt på den frække måde.

Vi når til Nørreport og Roskilde Festival står af. Inden drømmen fordufter i det fjerne, siger den ene af pigerne, da hun går ud af døren: ’Sikke en sød dreng De har, han ligner Lille-Per.’ Og så fniser de videre og vimser uskyldigt ud af døren.

Kasper er rødglødende: ’Jeg er ikke Lille-Per mor. Jeg ka´ik´li´tøser og jeg VIL have den bus fra Fætter BR, når jeg er blevet stukket’,  småklynkede han.

Og sådan blev jeg budt velkommen tilbage til den virkelige verden. Det er da godt, at nogen af os kan tage forældrevagten, når de unge er til fest.

Ps. Ha’ en herrenize festival ;-) (jeg prøver at være ung med de unge smiley)

7 kommentarer:

  1. Sagde de De? Jeg tror jeg slår de unge memnesker hårdt med min stok, hvis de tiltaler mig De.

    SvarSlet
  2. Er din mand med Smukke Allan i Råskiiillllløøøøøhh?

    SvarSlet
  3. Ej men skal vi ikke finde cowboyshorts og småblomstrede toppe frem og tage afsted for at være unge med de unge i morgen??? Ps tak for sidst :-)

    SvarSlet
  4. Ps der er børnevenlig musik i Østre anlæg og på Ingolf idag...

    SvarSlet
  5. Måske er jeg bare ved at blive gammel, men den der festival ka' de ha' for dæm sæl' ...

    //Louise T. (der stadig ikk' ka' få sit Google-shit til at virke her *grrr

    SvarSlet
  6. Sidder lidt og trækker på smilebåndet over "De", og i det hele taget endnu en af metrohistorierne.
    Og desuden tak for modet til selv at springe ud i blog-sporten!
    Faldt over din artikel i "Vi Forældre" fra november '10 i en babypakke. Er førstegangsmor og sprængfyldt med tanker og hverdagstanker som skal luftes. Bare for at få lidt ro..

    Længe leve det utal af gratis baby/prøve/pakker/stuff man kan få!!!

    SvarSlet