fredag den 29. juli 2011

Kernesund løbeidiot

Jeg har været gift med Thure i 5 år, og sådan ca. hver uge er han kommet hjem er han kommet hjem fra whatever løbe-cykel-tur med stjerner i øjnene og fortalt om whatever bakke han har løbet-cyklet på. En eller anden afkrog af Amager, som simpelthen var så fed, at jeg måtte vækkes fra min skønhedssøvn for at kunne dele glæden. Not. Kunne ikke være mere ligeglad. No offense, men min røv har været så tung, at jeg faktisk hellere ville ligge på den sofa. Og ligge. Og kigge ud på alle de stier, som Thure har pløjet igennem.

Indtil nu.

I min ferie er jeg nemlig blevet omvendt. 

Vi starter et andet sted.

Jeg skal tabe mig 18 kg. Og for nogle uger siden stod jeg på vægten som viste minus 9 kg. Mine bukser sad som limet, men come on en lexi røv jeg næsten har fået.Vi pakkede bilen og skred til Berlin og i mit hoved ville det blive en perfekt kombi af shopping, slumre i parker, barn der naturligvis sov i klapperen, og mig der helt tynd, ville sidde og spise de lækreste salater, mens jeg tabte mig i lårfede stråler.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Idiot. På vej derned i bilen mærkede jeg nemlig det helt bestemte stik i maven=underliv. You-know-what-stikket. Needless..oh so needless to say, at jeg var en hystade, der stod og råbte nede i U-Bahn i mine stramme jeans og min købt-til-lejligheden-kashmir sweater. Tynde kvinder går i kashmir ikke. Ikke? Og de er også nogle spassere, når de har PMS. Så derfor. Skyllede jeg det hele ned med hele Tysklands fadølsanlæg og Twix, og fredag, da vi trillede hjem til min mor i Vejle, kunne jeg muligvis have revet al interieur ud af bilen.

Dagen efter ankomsten bad Thure mig om foreslog Thure mig en løbetur i skoven og meget gerne op af alle de bakker jeg kunne finde. Det var iøvrigt indiskutabelt på samme måde som papirer fra Statsamtet er. Og ta-daaaaa, nu nåede vi til pointen i dette indlæg (sorry jeg er ude af blog-trit): Jeg blev fuldstændig vild med at løbe i skoven og på bakker. Hold nu kæft, hvor det er fedt. Så meget federe end at løbe ligeud. Og ligeud. Og ligeud.

Jeg lyver ikke. Mit i min galde blev jeg omvendt. Her er bakke-dokumentation.

 Op op op op op

 Ned ned ned ned ned ned

 Op op op op op op

 Ned ned ned ned ned ned

 Ooooog op igen

  En øvelse mod mormor-arme. Her en trækævle brugt som fitnessmaskine.
Mmmnn en vaskeægte morakker.

Det er så her jeg adskiller mig fra de virkelig frelste. De føler sig herligt fulde af velvære. Jeg er ved at brække mig af anstrengelse.

Belønning: sukker med sukker på. Og fuld af farvestoffer. Det vil jeg da skide på.


13 kommentarer:

  1. Sådan skal det lyde. Jeg ligner også en idiot når jeg løber i Østre anlæg i det der ligner en hyggelig lille blomster arrangement, men det er min militær øvelsesbane. Hvis du kan kan jeg også, og jeg går/løber snart igen, jeg skal bare liiiiige.

    SvarSlet
  2. Det var dælme en alternativ måde at tilbringe tiden i Berlin på...;-)

    Der er så skønt i Berlin med god plads til børn. Jeg kunne sagtens have nøjedes med at sidde og spise tyske salater og döner kebab´er. Du må flytte til Århus, så skal du nok få styret din lyst til bakker. ;-)

    SvarSlet
  3. Åh åh hvad siger din agent til det billede hvor det ligner at du har to hager? :o)

    Alle siger løb er fedt, jeg har aldrig for alvor prøvet det i det dersens naturen.

    SvarSlet
  4. Den laver du sgu ikke med mig! Jeg har været på sådan noget "Løb op ad bakken til slottet i Frb. Have og lave arm- og mavebøjninger på samtlige bænke i parken" og det er IKKE sjovt. Det smager af blod og giver flimmer for øjnene! Ved ikke om der er noget særligt i luften i Berlin, men det må der være, hvis jeg skal tro på den historie ;-) (Men ret godt gået!)

    SvarSlet
  5. Kernesund postidiot også måske? ;-)
    Har sendt dig en mail angående den bog der.
    Har altså stadig ikke modtaget den.
    Er den sendt?

    SvarSlet
  6. ejh hvor jeg elsker din skrive måde! "De føler sig herligt fulde af velvære. Jeg er ved at brække mig af anstrengelse." jeg har det på samme måde..!! Jeg GIIIIDER ikke løbe, og jeg syns ikke det er rart at svede, og jeg kan ikke lide at vågne næste dag og være øm i hele kroppen!!!
    og de første 2 måneder er da bare til at brække sig over :p

    Syns du er sej! også selvom du fejre det med sukker med sukker på

    SvarSlet
  7. Slangerne ud af ørerne er det musik eller? Jeg kan IKKE komme op på mere end 3 km, men måske er det musikken jeg mangler?

    SvarSlet
  8. Jeg er misundelig..!!
    Gad godt blive omvendt, jeg løber ALDRIG nogen steder for sjov mere. Gjorde det engang for MANGE år siden.
    Men det er slf heller ikke for sjov mere når røven begynder ar blive TUNG..!! Og det ER min ved at blive.
    Har det vist LIDT for godt.
    Kan bare ikke overvinde følelsen af at se total idiotisk ud i det der løbetøj, med savl om munden som en frådende hund med rabies, imens smagen af blod er ved at slå mig i jorden.

    SvarSlet
  9. Mht. løb. Jeg synes virkelig ikke man skal løbe, hvis man ikke kan li det. For real. Det er det mest dødssyge, hvis man ikke holder af det. Jeg hader ret meget sport, men løb synes jeg skægt og jeg elsker den monotone fornemmelse det giver i hovedet. Og jeg synes det er skægt, at man kan komme i bedre form så man rent faktisk får noget ud af at løbe i bakker. Men i den tid, hvor man træner sig op til en bedre form, det er fandme ikke sjovt. Og jeg forstår 100% dem der stopper ved de 3 km. Annette ;-) Men kommer man over den hurtel, og begynder at kunne bruge kroppen, så er det ret fantastisk. På den anden side, så synes jeg vi med det samme skal aflive myten om at det hele helt fede ved at løbe er hvis man kan træne sig op til et marathon. Jeg kommer aldrig nogensinde til at løbe længere end 10 km. Gider simpelthen ikke løbe mere. Så vil jeg hellere kunne løbe det hurtigere.

    Okay meget lang kommentar. Som I helt sikkert er skideligeglade med ;-)

    SvarSlet
  10. Ha ha ha :-)
    Op - ned, ligeud, jeg kommer ALDRIG til at løbe! Tror at jeg springer direkte til det der sukker med sukker på ;-)

    SvarSlet
  11. Du kunne også prøve at variere det der løberi, du ved nogen dage lige ud og nogen dage op-og-ned. Og så bagefter variere sukker med farvestoffer på og nogen dage farvestoffer med sukker på. Så går ugen hurtigere ;-)

    SvarSlet
  12. Ad en klam is kage!!! Og det er sgu af alvor jeg siger det!!!! Ad

    SvarSlet
  13. Nej det er en fastastisk islagkage. Du er bare sippet. Dig der er anoNYM

    SvarSlet