torsdag den 10. juni 2010

Uforklarligheder

Inspireret af Maren om sære mennesker med hatte, så kom jeg i tanker om manden jeg mødte, da jeg arbejdede på Radio 100 i sin tid. For længe længe siden, da Morgenhyrderne hed Andrea, Lars og Lasse.

En dag kommer der en mand ind og spørger efter ledelsen. Der er noget han godt lige vil snakke med dem om. Jeg står tilfældigvis i receptionen og læser i en avis, så han henvender sig til mig. Det drejer sig om at han har mødt George Michael ude på Christiania og de havde haft såååååådan en hyggelig aften. Manden ser hverken nusset ud eller lugter eller har rådne tænder, så jeg tænker 'WTF, George M. På Christiania, hvorfor fanden har vi ikke vidst det??'

Dernæst siger manden så at George Michael efterfølgende har stjålet alle hans numre og tjener penge på hans musik, så derfor vil han gerne bede om at vi ringer til George Michael for at få pengene tilbage til ham. Jeg prøver lidt henkaste at sige at jeg nok ikke liiiiiige tror, at George Michael ligefrem har stjålet hans musik. Altså det er George Michael vi snakker om og han har måske nok heller ikke lige været i Danmark vel.

Men så tager manden tre skridt hen imod mig og spørger om jeg godt ved hvor svært det er at være Messias? Her var det så at jeg dårligt kunne dunke ham oveni hovedet med Jyllands Posten og sige 'tak for besøget du, tillykke med at du har knald i låget'. Jeg var nød til at spille med på præmissen og LOVER herefter at ringe til George Michael med det samme. Jeg får mandens nummer og ringer selvFØLGElig tilbage hurtigst muligt.

Klip til i dag, hvor jeg for et år siden opdagede noget endnu mere sært herude på Lorteøen. Hver dag kører der mange biler forbi vores lejlighed. Og hver eneste dag er der nogle der dytter. Bare ét dyt med hornet. Men de dytter. Allerførst troede jeg, at der hang et eller anden form for dyt-3-gange-skilt på en af altanerne. Men nej.

De dytter stadig....jojo..det gør de. Det er altså rigtigt. Hør selv.

3 kommentarer:

  1. Kære Annamette,
    Bor meget tæt på dig (har også haft mine trængsler med elevatoren på Sundby Metro st.).
    Bilerne - de dytter (bl.a.) af sagesløse damer der er ude og løbe. Og de dytter uanset om man løber stærkt eller går.
    Tak for en ærlig og morsom blog.

    SvarSlet
  2. Tak fordi du læser med. Hvor hyggeligt med en nabolæser. Hvem mon du er? ;-) Har du læst mit trick med elevatoren på Sundby?

    SvarSlet
  3. Det gør de sgu også her?! dytter altså, lige foran altanen hvor lillepigen sover. Og det her er altså en lille by, og vejen hernede er en helt alm vej. Hvorfor gør folk sådan? :o)
    sjov, sjov historie, hi hi, stakkels mand - han må gå rundt med en del bekymringer :O)

    SvarSlet