fredag den 22. januar 2010

Takt og tone anno 2010


HAHAHAHAHAHAHAHA.......AHAHAHAHAHAHAAAAA, gør det noget jeg lige griner færdig? For se lige hvad Metronyt bringer i denne måned. Tema, (som i TEMA) om høflighed. AAAAAHHAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA...

Hold nu kaje det er sjovt. Jeg var sgu nær faldet ned at det klapsæde jeg ikke fik. Af grin.

Men lad mig nu lige tørre lattertårer væk fra øjnene, og give Metronyt et klap på skulderen for at tage emnet op. Det er sgu i orden. Lad os da endelig sætte det i fokus og lad os da endelig bruge en halv side på at trykke Emma Gads takt og tone på togrejsen. Det kan vi ligeså godt få frisket op.

Særligt dette punkt sprang mig i øjnene:
Selvfølgelig er det velopdragent at lade en ældre Dame eller Herre faa Deres surt erhvervede Plads i en overfyldt Jernebanevogn, men maaske er det mere, end man kan forlange af menneskelighed Godhed. Godt så.

Nu ved jeg hvorfor vi med liggemål 90 er i skarp konkurrence med den menneskelige godhed. Det er sguda hende Emma, der i sin tid stod og ranglede i en sporvogn med en drønnert af en gammel Silver Cross og aldrig ALDRIG fik en plads. Men så en dag valgte hun at gå 10 km af en kringlet grusvej for at tage toget to stop før på et øde trinbræt og dér. Der fik hun fandme sit sæde. Og plads til barnevognen. Og aldrig om hun siden da, gav det til noget som helst ældre menneske.
'Gu´gør jeg røv', tænkte hun. 'Det skal være løgn'. Og så var det hun så snedigt fik det i sin bog, for at retfærdiggøre, at hun var SÅ færdig med at give sit nyvundne sæde til andre. For Maaske er det mere end man kan forlange af den menneskelige Godhed.

Jeg er fucked. For når nu alle mine medpassagerer læser Metronyt, så er jeg, her i 2010, med garanti i samme kategori som gamle Hr. Hansen. Og lad mig sige det sådan, den menneskelige Godhed er ret tit med Metroen, så jeg får aldrig det klapsæde.








4 kommentarer:

  1. For SJOVT. Har vist sagt det gør, men du sku' skrive klummer for de der metro-folk. For Metronyt og Metroexpress ;o) Det ville blive en fest.

    SvarSlet
  2. Åh jeg ved ikke Anette, tror du ikke jeg ligesom bliver blacklistet i den der Metro? Måske skulle du være min pusher, så de ikke opdager mig ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg har med et stort grin (ja undskyld) fuldt dine metro fortællinger. Jeg var derfor forberedt på det værste, da jeg sidste uge var i Kbh med barn og klapvogn. Måske var det derfor, at jeg blev positivt overrasket...?? To gange oplevede jeg, at folk (læs dem over 40) rejste sig for mig og min kampvogn - og da elevatoren + rulletrappen var i stykker på Vesterport, gik der kun 10 sekunder før en mand tilbød sin hjælp (igen 40+). Jeg var overrasket :-) Men så har jeg også lykkeligt glemt kampen for at komme ud af S-toget på Åmarken, hvor vognen var FYLDT med cykler, barnevogne og sure mennesker!! Og jeg stod i det inderst hjørne. Puha....

    SvarSlet
  4. Vevika, hvor er det dejligt at høre, thumbs up for en god metrooplevelse. Vi må gi alle dem over 40 en medalje. :-)

    SvarSlet