søndag den 10. januar 2010

Brokkesangen

Ai mand. Hvor kedeligt er det lige at sidde med sin mand, og fordele dage med aflevering og afhentning? Hvor kedeligt, spørger jeg bare? Og så på en søndag. Det lugter bare så meget af hverdag, at jeg simpelthen måtte skrive en sang. Syng bare med, hvis du trænger til det. Og du kan med succes, for at få den rette effekt, brølesynge ordet 'laaaaaaangt' i omkvædet.

Mel. (frit efter) Langt ud' i skoven lå et lille bjerg

I det lille hus, sad en lille mand
Aldrig har jeg da set så sur en mand
Thure løber laaaaaaaangt ud i skoven

I det lille hus sad hans kone og blev gal
Aldrig havde han set kooonen så gal
Huset med manden
Manden den sure
Konen ved bordet
Som var så gaaal
Thure løber laaaaangt ud i skoven

Så sku' de find' ud af hvem der hented' deres børn
Men de vil' hellere være arbejdsløs'
Huset med manden
Manden den sure
Konen ved bordet
Som var så gaal
Hvem henter børn'ne
Er det de arbejdsløse?
Thure løber laaaangt ud i skoven

Ville det være dumt at være arbejdsløs
Nej, det var da en rigtig god idé
Og så blev de glaaaaade for hinanden
Huset med manden
Manden den sure
Konen ved bordet
Som var så gaal
Hvem henter bør'ne
Det gør de arbejdsløs'
Det var ik' så tosset
Og så blev de glade
Sammen løb de laaaaaangt ud i skoven




11 kommentarer:

  1. Ahhh, ha ha ha !
    Du er altså genial :-)

    KH Maria.

    SvarSlet
  2. Hi-hi. Det er da også en af de fedeste fordele ved at Gemalen er blevet fyret... To om at aflevere og to om at hente. Ikke flere problemer, hvis man liiiiige er nødt til at blive på jobbet lidt længere.
    Og så er det da en fantastisk sang. Tror jeg kommer til at have "...laaaaaaangt ud i skoven" på hjernen resten af dagen ;)

    SvarSlet
  3. Virkeligt meget smukt!
    Men altså, Thure er da ikke arbejdsløs(?) og du er da på barsel, hvilket vel på ingen måde kan beskrives som arbejdsløs! Så hvem henter så det barn?

    SvarSlet
  4. Line; hehe, jeg elsker at du allerede er ude i en fortolkning. Ingen af os er arbejdsløse, men vi blev enige om at hvis vi var ville det være knald-skønt, for så kunne vi hente uden at det hele skal i skema. Herligt ikke?
    Frau Prutz: Ked af at høre om din mand, det er jo desværre hverdag for mange. Det var det også for os, men man klarer sig ;-)

    SvarSlet
  5. Fantastisk sang - den vil jeg have kørende på min indre in days to come, er jeg sikker på! ;-)

    Har lige opdaget din blog og lagt mig til som fast læser. Glæder mig til at surfe lidt rundt en dag, hvor jeg har lidt mere tid til den slags livsnødvendige overspringshandlinger.

    God mandag aften herfra
    Hilsen Helle

    SvarSlet
  6. Hvor er du sjov Annamette - og uanset hvor kedeligt det lyder så er lister, planlægning og systemer the only way i mor-til-klubben som vi er så glade for at have dig i ;-)
    Jeg, fordi jeg jo er en nørd med mad og chokolade og te og...laver det altid til et hyggeligt søndags team-møde :-) med lækre chokolader eller hjemmebagt noget og altid med happy ending, he he, så er det altså pludselig ikke så kedeligt mere :-)
    Men fantastisk sang!!!

    SvarSlet
  7. Hej Helle, velkommen til og hyggeligt at du læser med ;-)

    Anna; det var da en fucking go idé med hygge. ALtså så er jeg da i hvert fald fri for at digte flere sange, det kunne godt gå hen og blive kedeligt i længden ;-)

    SvarSlet
  8. Ejj - fantastisk sang!!
    Jah, vil såmænd gerne ha' noget flexibilitet, som jeg i mit stille sind antager de arbejdsløse har - men omvendt så nej tak...(- tænker også lige at det ikke er fair overfor de kære skatteydere at betale).
    Og hvordan mon det ikke bliver når I så skal ha' Kasper det ene sted hen og Jeppe det andet...Nåh - ikke tage sorgerne på forskud!
    Og tror engang imellem at det er derfor at vi kvinder er blevet udstyret med mænd. De tænker bare planlægning og den slags anderledes end os...

    SvarSlet