onsdag den 20. januar 2010

Annamette? Nej hende kender jeg ikke.

Ovenpå en fantastisk aften i går, hvor jeg kom ret sent i seng, så er jeg så ukristelig træt. Jeppe holdt en lille velkomstfest for mig i nat. Og han havde dækket op med Mågestellet skulle jeg hilse at sige. Tre retters mad og taler. Der var ikke et øje tørt.

Da han endelig var ved at være klar til at gå hjem igen, så begyndte han at hoste. Måske havde han røget en stor cigar, for den hoste blev så ved hele natten. Ingen, eller kun sporadisk søvn til mig. Vi takker.

Men når jeg er træt, så ryger jeg på automatpilot. Og min automatpilot består af drømme. Jeg kan gå i en tåge af en anden verden.

Tag nu, da jeg stod med min søde veninde Katrine i Marc Jacobs butikken. Jeg var viklet ind i hatte og tasker, og fine cardigans, og kunne et øjeblik ikke huske OM jeg nu også var på barselsdagpenge. Altså var det ikke mig, der tjente 80.000 om måneden, så jeg kunne gå amok i MJ? Og var jeg ikke også helt vildt tynd, så jeg kunne passe de fede leggins med nitter og den der jakke? Og havde jeg ikke også en masse penge at smide efter alle de glitrende spænder? Jo sguda! Gøgler-divaen var IN DA HOUSE, og Marc Jacobs ham selv stod da SÅ meget klar til at lave en Pretty Woman på mig.

Jeg var så længe derinde, at jeg faktisk begyndte at tro på det. Og et øjeblik var det rart. Det var faktisk rart, at bilde mig selv ind at jeg var en anden.

Efter det var turen med Metroen lidt lettere. Folk ligefrem kastede sig væk fra klapsæderne, jeg spankulerede på høje hæle hjem til min for lækkert indrettede lejlighed. Med rengøringshjælp naturligvis. Rema 1000 var i dagens anledning et hipt indkøbscenter i N.Y. Sneen under mine såler var sand og det var varmt.

Således opløftet vil jeg nu gå i seng og lægge mig i mit kæmpestore soveværelse, rullet ind i edderdun og Jeppe kan selv lave flasker.

Virkelighedsflugt holder 100.

7 kommentarer:

  1. HEP ! Kunne ikke være mere enig. Og hvor er det da vidunderligt at man er så heldig at have en livlig fantasi, som kan trylle med humøret på den måde :o)

    SvarSlet
  2. Virkelighedsflugt? Jeg ved da ikke, hvad du snakker om.

    SvarSlet
  3. Spørgsmålet er om det overhovedet ER virkelighedsflugt? En klog kone har engang fortalt mig, at så snart du har forestillet dig en situation (á la Rema nu NYC location), så er det første skridt til virkeligheden. Jeg tør slet ikke sige, hvad jeg drømmer om nogle gange...

    SvarSlet
  4. Nååå så var det dig jeg mødte - det var mig der var hende i Isabel Marants Etoile kollektion...

    SvarSlet
  5. Damn, jeg ville gerne have været med en tur ud i den sfære hvor min en balle udgjorde hele min røv og hvor der i det mindste bare var en indikation af, hvor min talje engang var.

    SvarSlet
  6. Fuck, hvor er jeg vild med din selvironi......

    SvarSlet
  7. Ha ha haaaaa hvor er du sjov!!! Jeg dør af grin;) lige hvad jeg manglede!

    SvarSlet