mandag den 4. januar 2010

Hverdag

Nogle får the blues ved juletid, andre nytårsaften, jeg fik den for lidt siden. For huset er tomt. Jeppe sidder på mit skød og leger med sin lille kat, jeg hører Go' Morgen P3 og kender de mennesker der sender, men alligevel føler jeg mig helt alene. Jeg er jeg ramt af hverdagsblues. Nu kører bussen igen.

Kasper er lige sendt afsted med 25 pølsehorn, som han skal dele ud i børnehaven, fordi de skal fejre hans fødselsdag. Og mens han ventede på vores elevator stod han i sin regnbuedragt og sang 'seeeee min kjoooole, den er rød som græææææsset', mens han holdt stolt om posen. Det bliver en god dag for ham. Men alligevel havde jeg lyst til at sige til ham, at han kunne være hjemme hos mig i dag. Sammen med Thure, som jeg gav fri fra arbejdet.

Nå. Men der er vel ikke andet for end at sætte en spand kaffe over og hanke op i mandag morgen. Jeg kan bare kigge på Jeppe for han aner ikke hvad klokken er eller om det er en kold januar morgen i 2010. Han ved ikke andet end, at han skal have fat i den paddehat, der sidder på elastiksnoren. Og han er koncentreret og brummer. Og kigger og rynker brynene. Som om han tænker 'nu skal du eddermame have en rusketur, hvis mine arme kunne makke ret'.

Jeg gør det samme. Tager fat i mandag morgen og rusker den.


3 kommentarer:

  1. Jeg er med på at ruske mandag morgen...er tilmed fyldt op af nye beslutninger. Den første er at gøre én ting færdig af gangen ...Rigtig godt nytår, Annamette. ;o)

    SvarSlet
  2. Uha, jeg har det på samme måde. Synes det var hårdt at skulle sende Carla afsted i dagpjele efter en sådan en lang ferie.
    Havde godt nok regnet med, at hun ville blive ellevild over at komme ud og kramme sine små venner (som hun har snakket om hele ferien) igen, men hun pev efter sigende også lidt, da Faren sagde farvel.

    Godt nytår og go´ hverdag til dig :)

    SvarSlet
  3. Rigtig godt nytår - og glad for at læse at du rejste dig med Asti!!
    Fatter heller ikke at det allerede er blevet mandag og hverdag i 2010...og vil også gerne give mandagen en rusketur (og måske kaffen så kan ruske lidt i mig...føler lidt jeg er sådan et skelet fra skoleskabet, som trænger til at blive rusket lidt på plads).
    Og go' fornøjelse med en cykeltur...Det er fan** SEJT gået (også med blå tæer!!).

    SvarSlet