torsdag den 4. august 2011

Kilt part II

 Skal du med hjem og se fars dolk?

Det der med at finde en kilt er åbenbart ikke noget man gør med højre hånd og mens man griner helt vildt imens. Vi taler serious business her. Har nu talt med junior klan-medlem, som har følgende besked: Alle familier har et klantern. Et tartan. Man kan vælge forskellige, men man skal dog, til et bryllup, holde sig fra at troppe op, helt glad fra Danmark med klaphat og dåsebajere, i samme røde klantern som brudens far......var ellers RET vild med den røde. Men GODT jeg lige fik researchet. Hvor fanden skulle jeg vide det fra?

Så er der det med jakkerne. Hvor lange. Hvor korte. Hvor tilknappede. Hvad kommer de andre I. The works. Og sokkerne. Og dolken i sokkerne. Ja ikke den dolk, men en anden dolk. Og tasken.Og bæltet, der skal passe til og hvilken farve vest indenunder.

Kæft mand, det ender sguda med at jeg ikke engang har til til min egen tøjkrise.





11 kommentarer:

  1. Det er altså virkelig vigtigt at du har tid til din egen tøjkrise!! Kan du ikke sætte Thure på kilt-sagen? Det er jo i sidste ende ham der ender med lorten hvis alle de der svære valg du ridser op ender i forkerte beslutninger. Forestiller mig med gru hvordan det fx vil være med den forkerte dolk i sokkerne!! Gys. Har i øvrigt jævnligt hørt høj Madonna siden du lagde den der fantastiske "en dag tilbage" beskrivelse ud. Lader til at Madonna er blevet mit "klare slutspurten af specialet"-fix. Takker - igen ;o)

    SvarSlet
  2. Thure vil hjertens gerne finde sin egen kilt. Jeg ved bare at jeg er bedre. Hehehe. Det skal jo passe til min kjole ;-) Og selvtak for Madonna.

    SvarSlet
  3. Hvad er det for en dolk i sokkerne? Ikke den anden dolk men den første? (hvad laver den i sokkerne?)

    SvarSlet
  4. Ja det spurgte jeg også mig selv om. Men de har altså en dolk i deres strømpe. På den ene side. Noget med en gammel historie om et sværd, der nu kommer i mere bryllupsvenlig udgave: som dolk.

    SvarSlet
  5. Hvorfor syr du ikke en? Eller filter en?

    SvarSlet
  6. Måske er jeg dum (gu' er jeg ej), men hvorfor skal Thure have kilt på? Er han skotte? Tænker bare, at hvis det var et japansk bryllup, havde han vel ikke kimono på. Forestiller mig at det er værtsparret der har bestemt det, men hvorfor egentlig? Hvorfor vil de have ikke skotter til at bære klantøj?
    Og lige så der ikke bliver misforstået noget. Jeg syne,s at mænd i kilt er knepseje og pivsexet, selv dem jeg aldrig ville kigge efter når de bærer alm bukser. Hvis min egen mand stillede i kilt, nåede vi sku aldrig det bryllup, jo når bryllupskagen ramte bordet. Mad skal man jo have.
    Og det må være en smaddersjov opgave. Alt for vigtig til at overlade til mænd. ;-)

    SvarSlet
  7. Ham på billedet er da meget lækker. Hvorfor ta'r du ikke bare ham med. Han har allerede det rigtige outfit.
    Kh. Malene

    SvarSlet
  8. Skulle nogen i Skotland, der har forstand på kilte, ikke sørge for at bestille en til ham, der lå klar, når I ankom?

    Bare så man ikke allerede er dømt ude, inden festen overhovedet er kommet i gang :-)

    SvarSlet
  9. Ej AnnaMette NU er det altså Thures tur til en tøjkrise :D spøg til side-håber selvfølgelig at i får en dejlig dag tøjkrise eller ej

    SvarSlet
  10. Hej Annamette. Ved ikke om du allerede har fundet denne her side - men ellers er den bestemt et besøg værd...
    http://www.heritageofscotland.com/
    Vi købte kilt til ældsteøglens konfirmation
    (nej, ingen skotske aner;0) der sidste år... Masser af info, i alle prisklasser og super service.. mvh. Heidi

    SvarSlet
  11. Tak for service Heidi ;-) det vil jeg tjekke ud.
    Jamen hvorfor skal han have kilt på? Fordi Thure synes de er mega cool. Og hvornår skulle han ellers have det på? Det er såmænd ikke noget krav, og hans eget forslag. Og Anne Lotte, vi har eksperter på sagen allerede. Og butikken er klar ;-)

    SvarSlet