tirsdag den 1. november 2011

Slut fred med din krop

Som I ved har jeg brugt en hel del timer på at rende fedtet af min røv. Jeg er godt og vel halvvejs i forhold til at få en fedtprocent, som ikke hele tiden ramler ind i folk, fordi den buler for meget ud.
Jeg vil ikke sige, at jeg er totalt banana-joe af lykke, når jeg skal træne, men jeg har så småt vænnet mig til, at det er bedre end at spise en pose skumjulemænd og smide mig på sofaen. Så småt. Synes stadig skumjulemænd er noget af den dejligste opfindelse, sukker-wise.

Nå, men en anden dame, som har droppet tanken om at blive en lykkelig 55 kilos stang, er Andrea Bak. Hende har jeg kendt nogle år nu og har både set hende tyk som slank. Og fulgt hendes kropshistorier fra side linien. Og jeg må sige, at hun i dén grad er blomstret op, sådan kropsligt, efter at hun satte sig for at slutte fred med sin krop - om den så var tyk eller tynd.



Fordi Andrea er en af dem, der skriver fordi hun ikke kan lade være, så har hun skrevet en bog om det. Og den bog. Den er så fin. Og så god i en tid, hvor vi skider speltboller og nogle gange er så kropsgejlede, at selv Alt For Damerne skriver om, hvordan vi allesammen kan komme til at ligne Mary. Come freaking on. Jeg vil fandme ikke ligne Mary. Okay jeg vil gerne have hendes smykker, men det er så det.

Anyways. Andrea smider en bog efter jer. Så gør som I plejer: læg et navn og vær med. Indtil onsdag aften kl. 20.00. Derefter trækker jeg et lod fra tombolaen.

Bogen er på gaden nu og kan også købes her.

111 kommentarer:

  1. Ja, den vil jeg gerne have. Jeg hedder Nanna by the way.

    SvarSlet
  2. Vælg mig, vælg mig, vælg mig...
    Trine V (tvejen@hotmail.com)

    SvarSlet
  3. Ja tak majet majet gerne :)

    SvarSlet
  4. Jeg sætter hermed min cyber-konkurrencemødom over styr: Den vil jeg også gerne vinde:)

    SvarSlet
  5. Det ville nok være godt for både mig og min krop at vinde! Så jeg smider et lod i puljen.

    SvarSlet
  6. kan jo ligeså godt prøve...trænger sådan til at ryge den fredspibe

    SvarSlet
  7. Jeg vil gerne være med da :)

    SvarSlet
  8. Jeg vil så gerne læse den bog under min barsel! så jeg er helt klart med :)

    Katrine

    SvarSlet
  9. jeg skal da selvfølgelig også være med!

    SvarSlet
  10. Den lyder god - så jeg krydser fingre for at bogen lander hos mig :)

    SvarSlet
  11. DEN bog har jeg VIRKELIG behov for (:

    SvarSlet
  12. den vil jeg gerne vinde ,-9

    SvarSlet
  13. Ja tak den kunne jeg godt bruge!

    SvarSlet
  14. Giv mig giv mig giv mig! :)

    SvarSlet
  15. Det kunne være awesome at vinde den, ellers må jeg ønske mig den til jule-fødselsdagsgave :D

    SvarSlet
  16. Jeg trænger også til at slutte fred med min krop.

    SvarSlet
  17. Den vil rigtig gerne læse

    Pia

    SvarSlet
  18. Prøver lykken... Kunne i den grad godt tænke mig at forligne mig med min krop efter min graviditet. :)

    Kærligst
    Dorthe

    SvarSlet
  19. Ja, tak - det vil være godt for mig Andreas bog med nogle vise tanker. Hilsen Louise

    SvarSlet
  20. Jeg lover jeg synger "war is over" efter endt læsning, hvis jeg vinder...

    KH Mette Damsgaard

    SvarSlet
  21. X'er fingre for, at heldet er med mig :-)

    SvarSlet
  22. Den vil gerne hjem på matriklen her, den´ bog der!

    Mvh Lene

    SvarSlet
  23. Glæder mig til at læse Andreas bog, og håber det bliver muligt herigennem.

    Rikke

    SvarSlet
  24. Genial læsning efter to yankiebars, I´m on!

    SvarSlet
  25. Uha, den bog ville falde på et meget belejligt sted oven på barsel nummer to, hvor det nu synes at være en komplet uoverskuelig opgave at komme i træningstøjet...

    SvarSlet
  26. For helvede! Jeg har lige ædt en pose skumjulemænd. Jeg sidder i min sofa og jeg gider ikke til zumba om lidt. Giv mig den bog!

    SvarSlet
  27. Jeg er med. Den lyder spændende!

    SvarSlet
  28. Tombola lodder here I come!

    SvarSlet
  29. Kom så kære Random.org. Træk mig! Berit F

    SvarSlet
  30. Ja tak sagde jeg... ;-) og prøver på at glemme det chokolade jeg lige har kastet ned igennem halsen...

    SvarSlet
  31. Åh ja - hvor kunne det altså være rart at slippe for den evindelige dårlige samvittighed. Og nogle af de dårlige kilo. . .

    SvarSlet
  32. Mig - jeg har fandme brug for den. Min vægt er svinget op og ned inden for et interval på godt 30 kg de sidste 8 år. Fandme ret skræmmende! Håber på på et tidspunkt at kunne ramme noger jeg kan leve med - og som jeg kan holde, samtidig med at jeg lever...

    SvarSlet
  33. Hermed mit lod til puljen - den bog vil jeg rigtig gerne læse!

    SvarSlet
  34. Tænk at kunne slutte fred med sin krop, det ville være fantastisk!! Count me in!!

    SvarSlet
  35. Den bog må jeg altså bare læse! Har været i krig med min krop i mere end 30 år :-(

    SvarSlet
  36. Jeg er jo alligevel i gang med at slutte fred med min psyke, så kroppen kan også bruge noget næring. Jeg er med.

    SvarSlet
  37. Andreas bog ville være meget velkommen her. KH Eva H.

    SvarSlet
  38. Gad godt slutte fred, trænger seriøst til våbenhvile!!

    SvarSlet
  39. Åhhh hvor jeg dog håber! :-)

    SvarSlet
  40. Åh, det må være en fantastisk følelse at have - at kunne slutte fred med sin krop.
    Om jeg vinder eller ej - så skal det ski være et projekt i 2012! At slappe af!

    SvarSlet
  41. Jeg vil gerne slutte fred med min krop, ikke mindst her inden jul (og efter :-) )

    Lisbeth, mosebo@hotmail.com

    SvarSlet
  42. ja tak - måske bogen er svar på mange år fuld af frustrationer...?

    trine michele nielsen - trinemichelenielsen@gmail.com

    SvarSlet
  43. Jow tak - send den fluks til mig !!

    Vh Trine

    SvarSlet
  44. Jeg napper en honningsnitte til og håber, heldet rammer mig...

    Charlotte S.

    SvarSlet
  45. Lyder forjættende. Count me in!

    SvarSlet
  46. Vil gerne vinde :). Kan snart ikke modstå presset fra de små skumnissemænd længere. De ligger jo der og råber efter en hver gang man er ude at handle.

    SvarSlet
  47. Den gad jeg godt vinde - den er tiltrængt her!

    SvarSlet
  48. Tja, jeg bliver sgu aldrig så slank som jeg kunne ønske mig, så sådan en bog ville sikkert ikke være helt tosset.

    SvarSlet
  49. tag mig for en i hulan da!!!!

    SvarSlet
  50. Nøj den ville falde på et tørt sted skrev pigen på 33 der løber rundt som en skoldet skid i nye løbesko og prøver at overbevise sig selv om at det er sundt og godt!!!....
    Ann Møller

    SvarSlet
  51. Mig-mig-miiiiiiiiiiig

    SvarSlet
  52. Håber det bliver mig

    SvarSlet
  53. Ja Tak, jeg er også med ...

    SvarSlet
  54. Lyder yderst interessant!!
    Mvh. Malene.

    SvarSlet
  55. Me, me, me....PLEASE!!! Tror at den er lige noget for mig. /Paula :-)

    SvarSlet
  56. Jeg trænger så meget til at slutte fred med den forbandede krop, så ja tak til chancen for at vinde den bog!

    Mvh. Mette

    SvarSlet
  57. Gerne i denne retning, taaaaak :)

    SvarSlet
  58. Den bog vil jeg også meget gerne vinde!

    Mvh Karen

    SvarSlet
  59. Er også meget interesseret. Kunne være spændende læsning.

    Kram Pia

    SvarSlet
  60. Ja tak! Den vil jeg (også) gerne vinde.

    SvarSlet
  61. Hvis man søger på 'Slut fred med din krop' på mit biblioteks hjemmeside, så dukker Michael Strunges samlede digte 1978-1985 op som eneste resultat. Jeg har læst Michael, nu vil jeg gerne læse Andrea.
    KH Stina

    SvarSlet
  62. Når man er en ung kvinde, der for længst er blevet for gammel til at kalde sig teenager, så holder det ikke at man har en teenager-opfattelse af sin krop. Måske denne bog kunne hjælpe på mit problem? :-)

    SvarSlet
  63. Jeg har masser af krop at slutte fred med, så hermed mit lod i lodtrækningen!

    SvarSlet
  64. ...Okay så...

    -Jo.

    SvarSlet
  65. Så er der trukket et lod :-)

    /Kim

    SvarSlet
  66. I'm in. Og jeg har så NOT sluttet fred med min krop.... og jeg ælsker skumfiduser...sukker eller ej.

    SvarSlet
  67. Jeg trækker hermed et lod :)

    SvarSlet
  68. Tag mig, jeg har haft fingeren oppe hernede på bagerste række i 11 timer ;-)

    SvarSlet
  69. Ja ja ja tak! Jeg vil mægtigt gerne vinde den bog!!!

    KH Lisa

    SvarSlet
  70. Jah, endelig en befriende bog - klarer ikke det vægttyrani mere ;-)

    SvarSlet
  71. Ja tak :-)
    Nanna H

    SvarSlet
  72. Øj, den gad jeg godt vinde!

    Mvh Sarah (shdanielsen@yahoo.dk)

    SvarSlet
  73. Jeg har lige spist torskerogn med majonæse ... Hmpfff! Jeg vil gerne læse lidt i den bog!

    Mette Louise

    SvarSlet
  74. Ja tak, det kunne da være rart med en bog opbakning.. Lotte her

    SvarSlet
  75. Count me in!!!

    SvarSlet
  76. Ohh ja, den bog kunne være spændende at læse :-)

    KH Mette M

    SvarSlet
  77. Lige en bog om det emne, jeg går og tænker meget over lige for tiden ... den gad jeg godt vinde!

    Hilsen
    Rikke L

    SvarSlet
  78. Det er da forsøget værd. Send du bare den bog hjem til mig.

    SvarSlet
  79. jeg har ingen ambitioner om at ligne Mary, men frikadellefarsen rundt om livet må sgu godt forsvinde ;) så send endelig bogen til mig!!

    SvarSlet
  80. Jeg vil også gerne vinde bogen!
    Hilsen
    Marianne K

    SvarSlet
  81. uhh det ville nok være en meget god bog at konsultere her post 2 x graviditet på 1½ år...

    KH
    Christina F

    SvarSlet
  82. Jeg har længe fået det dårligere og dårligere med min før rimeligt slanke krop, da jeg grundet sygdom bare har set vægten stige.
    At jeg forleden faldt over nogle billeder fra i sommers gjorde det eddermame ikke bedre!

    Jeg trænger til at slutte fred:)

    SvarSlet
  83. Ja tak - jeg ønsker også at slutte fred med min krop!
    VH Sabine

    SvarSlet
  84. Kunne godt tænke mig dén bog, så jeg krydser fingre!
    Kærlig hilsen
    Malene B.

    SvarSlet
  85. Den vil jeg sørme gerne læse.

    kh Laura

    SvarSlet
  86. Ja tak meget gerne:-)

    SvarSlet
  87. Ja tak, den kunne jeg godt tænke mig at læse.

    KH Lene T.

    SvarSlet
  88. Jeg vil SÅ gerne have den bog - elsker Andreas måde at skrive på! /Tina M.

    SvarSlet
  89. Den kunne jeg da vist godt lære noget af ;-)

    Louise T

    SvarSlet
  90. hopper da også med!
    Pia

    SvarSlet
  91. Hvis der ikke på nuværende tidspunkt var 108, der havde meldt sig til konkurrencen, ville jeg sige "MELD DIG TIL". Har nemlig læst Andreas fine bog på min efterårsferie og den er så fin og ærlig og du må godt knibe en tåre undervejs.

    Held og lykke d´damer

    SvarSlet
  92. Kender godt til det med YoYo vægten, så håber bogen kan inspirere til at komme overens med den krop jeg nu har. Hilsen Lena - katmads25@hotmail.com

    SvarSlet
  93. Aj, hvor spændende! Vil jeg sørme gerne vinde...

    SvarSlet