onsdag den 16. november 2011

Anmeldelse Hot Yoga, vol. I

I går var jeg til Hot Yoga. Min vægttræning har nemlig lidt en smule de sidste uger, så jeg gået desperado og prøver at smelte fedtet væk. Nu med Hot Yoga.

Anmeldelse i listeform:

1. Sørg for at aflevere al overskydende mavefedt i receptionen.Og lårfedt, for den sags skyld. Det er bare nemmere at bøje sin krop som en skumskrue, når ikke der sidder to formbrød i vejen.
2. Vær nøgen.
3. Hvis du ikke synes det er passende at være nøgen, så tag m e g e t lidt tøj på. Tænk bikini. Lad vær med at tage dine løbetights på, en stram top og så lige en løs top over, for at skjule mavefedtet. Der går to sek. og du sveder så meget, at tøjet klæber og alle kan se dine deller.
4. Og det er de andre i øvrigt komplet ligeglade med.
5. Vær forberedt på at se, din ikke så smidige krop, bevæge sig på måder du aldrig havde drømt om, i 45 m2 spejl. Det er ikke kønt.
6. Vær forberedt på, at der blandt andet bliver talt yoga'sk: 'vi laver nu øvelen fnidesadarswirisja.' Kig kig kig på hvad de andre gør i stedet.
7. Vær ikke ked af, at du ikke forstår sætninger som: 'sug nu armene helt ind i rygsøjlen.'
8. Læg dig tæt ved indgangsdøren. På den måde får du frisk ilt, når nogen går ud og ind. Det kan være din lifesaver.
9. Vær ikke ked af, at du ikke kan nå dine tæer, som hende foran dig kan. Hun har ligget i det varme rum og kedet sig alle de timer, hvor du har siddet nede i alverdens kager og haft en fest.
10. Men bliv inspireret og bliv målrettet: jo mindre fedt, jo mindre tøj kan du iføre dig. Win-win.
11. Lad vær med at fortæl din mand om det. Eller sig til ham, at alle damerne står i joggingtøj og højhalsede trøjer. Ikke præcis hvor mange slanke damer, der bøjer sig i stillinger han slet ikke kan forestille sig, og ikke hvor lidt tøj de har på. Det her poledacing på Yogimåden. Men den får du talt ned.
12. Glæd dig. Det er HOT. På den hotte måde.

6 kommentarer:

  1. Elsker dig bare ... med og uden formbrød .. (og nej, det var ikke en SÅDAN kærlighedserklæring, bare .... et venligt klap på skulderen efterfulgt af et TAK)

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også dig Camilla. Her skal ingen smalle steder være ;-)

    SvarSlet
  3. Det lyder til, at du har haft en meget lærerig oplevelse.

    Jeg kan også forstå, at jeg skal til yoga mange gange endnu inden jeg skal til den type, i mellemtiden kan jeg så arbejde på, at tabe mig, sådan jeg til den tid er mere klar.

    SvarSlet
  4. Nej Hammy, du kan sagtens tage til Hot yoga. Really. Og især hvis du vil tabe dig. Det er effektivt. Så bare afsted med dig.

    SvarSlet
  5. Du skriver, at man skal kunne øvelserne på forhånd. Jeg tror jeg muligvis kan huske 3 øvelser, og ingen af dem er med sanskrift eller pali navnet, men det danske ord.

    Jeg har vist kun været til yoga 4 gange. Jeg var tilmeldt et hold, men efter kun to gange blev mit skema lagt om sådan, at det var samtidigt med min yoga. Og 900 kr pr 11 gange er lidt mange penge, så jeg har ikke tegnet nyt kursus. Det bliver i fitnesscenter de næste gange - indtil jeg har mere styr på det.

    Og ja, jeg skal tabe mig, jeg er i gang med Slank inden jul.

    SvarSlet
  6. Hvad med om du startede med at kigge lidt væk fra spejlet og de andre elever i klassen? Hvis du kigger indad vil du med lidt held se hvor guddommelig og smuk du selv er - og hvor inderligt ligegyldige andres øjne på din krop er...

    Iøvrigt kigger de andre i den varme yogasal slet ikke på dig - de er fuldt optagede af selv at finde deres egne balancer, styrker og smidigheder... :o)

    Vi ses på Christianshavn.

    SvarSlet