onsdag den 9. november 2011

Dogmeløb


Ladies jeg har brug for jeres opbakning. Jeg skrev jo en klumme om fesne kvindeløb og siden da, er det væltet ind med forslag og tilbud fra her og der og allevegne.

Et af de lidt mere anderledes forslag får du lige først. Bare for hyggens skyld. Det er fra Benny.
   
Kære Annamette

 
Jeg har med interesse læst din klumme i JP i dag søndag 30. okt. I klummen stiller du spørgsmålet: “Hvorfor skal det være sådan”? - om forskellen mellem mænds og kvinders aktiviteter.
Den tysk/amerikanske psykoanalytiker Erich Fromm har i sin essay samling “Dogmet om Kristus” et essay med titlen “Køn og Karakter” hvor han søger at forklare de spørgsmål som du stiller i klummen.
Jeg håber du vil give dig tid til at læse essayet og håber at det må give dig ny viden om det evige aktuelle og interessante emne -  forskellen mellem mand og kvinde.
 
Men der sidder blandt andre også en mand i Viborg, der gerne vil give bolden op for noget løb i mudder og noget stegt pattegris og fadøl. Om han også kan skaffe lækre mænd, der råber: HOLD KÆFT NOGLE GODE PATTER, som Maren foreslog, det ved jeg ikke. Ellers må vi selv tage dem med.
 
Og jeg siger det bare med det samme: Jeg tager gerne den pink dragt på, promise, hvis I tager med til Viborg. Jamen det gider I da godt ikke? Hvis ikke I gider, så fortæl mig lige her, om I ville gide det, hvis det lå på Sjælland. Jeg hælder selv mest til at det bliver afholdt i min baghave på Amager Fælled, men så heldig har jeg nok ikke lov at være. 
Jeg har prøvet at prakke løbet på Thure, der nu, udover at rende land og rige rundt i bjerge uden søvn, også er blevet en hardcore løbsarrangør, men da jeg foreslog det, kiggede han på mig med et halvfesent blik og jeg kunne se, at han blev lidt stødt på manchetterne nosserne over at jeg udråbte ham som kvindeløbsarrangør. Foreslog ellers at han kunne få hjælp fra Smukke Allan, som jo også er en passioneret mudderløber i fin kombi med hang til udklædning, men jeg tror ikke det lykkes at få ham overtalt. 

Så. Hånden op: hvor mange gider at tage en dag med mudder og vandhuller?
 
Alternativt kan vi i fællesskab, som Benny foreslår, læse et essay og blive klogere på Dogmet om Kristus? Tomato-tomato.

35 kommentarer:

  1. Jeg er så meget på hvis det bliver Jylland og efter maj 2012.
    Elsker gris på grill.

    SvarSlet
  2. Jeg er på.
    Jeg synes at Allan og Thure skal arrangere det. Er ligeglad med hvor det er, ud over at jeg selvfølgelig helst ser at det bliver tæt på København. Og så synes jeg det skal være snart.

    Jeg tilbyder gerne at klæde mig ud, men tænker ikke det er nødvendigt. Jeg ser åndssvag nok ud når jeg løber.

    SvarSlet
  3. Hvis der er en trampolin på turen, lover jeg at tage en hopper med jaderne i fri dressur. Jihaa!

    SvarSlet
  4. Jeg er klar på at melde mig til mudderwrestling eller kast. Men løbe - nix!

    Jeg skal dog meget gerne være hende/ham (who ever), der hepper og råber "Lækre patter!" efter jer i Viborg (eller andet steds) -- trampolin eller ej ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg er på.Vi har jo også en fadøl på højkant.Og jeg stemmer klart for Amager. Og at Thure og Allan arrangerer.Kom nu.

    SvarSlet
  6. Det gider jeg så godt, har misundet drengene deres mudder nogle år. Er helst til Fyn/Jylland men løber uanset hvis datoen passer, kh Prophecy

    SvarSlet
  7. Hmm.. hvor langt skal man løbe? Jeg er nemlig allerbedst til at sidde på en stationær cykel... som ikke kræver en GPS for at fortælle mig hvor langt jeg har bevæget mig. Så jeg tænker at jeg godt gider hvis man ikke skal løbe så langt? Altså, jeg forestiller mig sådan at man hele tiden kan se start- og mållinjen? Hvad? Er det dumt?

    SvarSlet
  8. Mudder og vandhuller, jep! Viborg, tja, tjo. Amager Fælled, jep!

    /Anne

    SvarSlet
  9. Er herremeget på hvis det bliver et sted man kan tage s-tog hen til!

    Og du kan evt. prøve at foreslå det til WATeam, aner ikke om de har tid, men de arrangerer i hvert fald mtb-løb for kvinder (Heels on Wheels) og adventurerace (WATaRace) så de er seje til at arrangere.

    Følte mig allerede totalt snydt da jeg som 10-årig så en indbydelse til far/søn-dag og mor/datter-dag på naturskolen i Randers. Drengene skulle lære at skyde med bue og pil og snitte i træ og kaste med økse(!) mens pigerne kunne lære at lave pileflet. Har været indædt modstander af pileflet siden. Og har forøvrigt lært at kaste med økse...

    SvarSlet
  10. Jeg HADER at løbe, men hvis det er med mudder, bakker, vand og sjove forhindringer, så er jeg så meget på og kan garanteret også få nogle veninder med....

    SvarSlet
  11. Er så meget på - altså i Kbh området. Blev også MEGA misundelig over mudderløbet. Jeg vil sgu også.

    SvarSlet
  12. Mudder og vandhuller - hep hep hep! Og jo tættere på Verdens Navle (= Fyn) jo bedre *griner*
    //Louise T.

    SvarSlet
  13. Mudderløb gider jeg godt!! Hvis det er i København. Og man kan parkere lige ved målstregen (ta'r sgu ikke noget offentligt iklædt Miss Mudret t-shirt!!). Skal også nok lære familiens yngste at råbe både røv og patter efter samtlige deltagere...

    Sæt igang!

    SvarSlet
  14. Jajaja! ENDELIG noget sjov i (næsten) min baghave. Alt indefor 50km er tæt på i jylland. Jeg er klar!

    SvarSlet
  15. Ps. Der er muligvis overvægt af kbh'ere blandt dine læsere (synes jeg at fornemme i kommentarfeltet). Men hvis det lander i viborg, tager jeg veninder med ;)

    SvarSlet
  16. Ja tak til mudder!

    Stemmer dog for at holde det på Fyn. Der er masser af mudder og bakker - og så er det midt i landet

    SvarSlet
  17. Hånden op for et Sjællandsløb. Det kunne være sååå sjovt og jeg tager gerne nogle veninder med (Hvis jeg kan tvinge dem udenfor)

    SvarSlet
  18. Hvis det er Viborg tropper jeg op - og jeg kan også tage veninder med ligesom Bettina!

    SvarSlet
  19. Det lyder sgu sjovt, jeg er med og hiver selvfølgelig alle mine veninder med - helst KBH eller omegn.

    SvarSlet
  20. Min hånd er så meget oppe!!
    Men giv lige en advarsel i god tid så jeg kan træne lidt, ligenu står det mega sløjt til med kondien :-(
    Hvis det bliver i din baghave kan jeg løbe derhen og kravle hjem :-)
    Hvis det bliver i Viborg må vi lave et road trip med nogle busser eller noget :-)
    Min (uægte) søster i USA er for nyligt begyndt at tage til den slags løb, som dog både er for mænd og kvinder, har I hørt noget så craaaaazyyyy :-) Det lyder mega sjovt og billederne er heller ikke at kimse ad!!

    Kh. Malene

    SvarSlet
  21. Jeg er så meget på hvis det hedder Sjælland!

    KH Sabine

    SvarSlet
  22. Jeg stemmer også for et sted i Kbh.

    SvarSlet
  23. heP Hvis du gir et lift, vil jeg gerne med til Randers og kastes rundt i mudder ;) Ellers ved jeg tilfældigvis hvor der er en masse ḿudder på det kære Amager og jeg har sådan noget politistrimmel, det kan sikkert agere målstreg. Jeg kan ikke stege en gris men godt købe en ramme øl. så vi kan jo bare mødes Søndag d. 20 nov. kl. 14. fri mudderleg på fælleden - kom frisk !

    SvarSlet
  24. Jeg er med - ligesom jeg var sidste gang :-)og kommer gerne med matchende nitte/pink armbånd igen, dog skal det helst være på Sjælland. FED IDE jeg glæder mig allerede, jeg ved bare at der er flere af mine skønne veninder der vil elske at kaste sig i mudrede grøfter og kæmpe sig over forhindringer, og - selvfølgelig - slutte af med en fadbamse og spidstegt vildsvin YES jer er på!
    kh
    Anne

    SvarSlet
  25. Jeg lover at jeg kommer, hvis det løb bliver arrangeret! Jeg har deltaget i få kvindeløb, men deltog i et 10km løb i sommer. Motivationen forsvandt i det øjeblik de gjorde klar til fælles Zumbaopvarmning! Hvis bare det var sjovt undervejs, så ville der sgu være motivation fra start til slut... Og det er nu dejligt at blive beskidt undervejs

    SvarSlet
  26. Fedeste ide længe!!!!
    Forstår godt baghaven trækker - men, når der nu er en del af landet der ligger lige midt i (=min baghave!) er det så ikke lige dér, på Fyn der kan trækkes flest gæve kvinder til?
    Jeg LOVER at slå på tromme, højt og lavt for arrangementet. Det blir så sjoooovt!

    SvarSlet
  27. Hvis Maren hopper i trampolin med bare patter, er jeg med !

    SvarSlet
  28. Jeg er med på udklædning, mudder og fadøl.
    Og hvis du mener "luntetrav" når du skriver løb, "baghave på Amager" når du skriver Jylland, og "virkeligt meget alkohol" når du skriver fadøl - så glæder jeg mig ekstremt!

    SvarSlet
  29. Er på hvis det sker i jydeland!

    Kh Mette

    SvarSlet
  30. Jeg er også frisk, så længe vi arbejder med Storkøbenhavn eller på Fyn. Vil i øvrigt godt medbringe lækker mand (min egen) til at råber opmuntrende af os. Han kan i øvrigt også stege gris.
    Hvis I forventer, at der løbes hurtigt, må I nok satse på en anden end mig.

    ps. hvor svært er det egentlig være at arrangere sådan et løb? (Det er så nu jeg bider mig selv i tungen for ikke at melde mig frivilligt som arrangør)

    SvarSlet
  31. Ingen essay, men jeg vil fandeme gerne have mudder, vandhul og råbende mænd der kaster bajere efter mig, når jeg kommer i mål

    SvarSlet
  32. PS. og det må gerne være i Kbh. Medbringer 1. stk mand plus det løse

    SvarSlet
  33. Er frisk i den gode sags tjeneste. For der er vel en sag, ikke?! Og så må det være et krav at man må drikke fadøl inden afgang. Og tage sig en mudderhuls-morfar undervejs.

    SvarSlet
  34. Jeg har nu to år i træk kørt 800 km ned gennem Tyskland for at få lov til at løbe i al den mudder jeg ville uden at blive sorteret fra pga. mit kvinde-køn. Det løb jeg har deltaget i hedder "Strong man run" og er sponsoreret af Fisherman's Friend. Man løber 20 km med 32 forhindringer undervejs -og det er mega-freakin' sjovt!
    Der deltager ca. 1000, hvoraf kun ca. 2000 er kvinder, men det er ligegyldigt, for alle er udklædte, har en fest og griner og fjoller.

    Jeg mener så absolut godt at der kan deltage kvinder i Xtreme Mandehørm uden at "nu indtager kvinderne da også alt hvad vi mænd har tilbge .. blablabla".
    Kønsfordelingen ved løbet i Tyskland viser at det ikke nødvendigvis er mange kvinder der tropper op, så de skal ikke se sig udkæmpede + det giver mændene en mulighed for at spille store og stærke når man ikke kan komme op af dyb vandgrav eller sådan noget. Det er i hvet fald mit indtryk fra Tyskland.
    Et forhindrings-mudderløb kun for kvinder vil være sjovt, men vil evt. mangle nogle dybe mandebrøl, så jeg synes egentlig bare man skulle åbne for muligheden for at kvinder kan deltage. Hvis bare de har håneretten er det sgu da ligemeget.
    I Tyskland var der ingen tvivl om at det var mændene der styrede det løb - der var øl på vandposterne - og det var FINT!

    Men lav et løb, mand! Så vil jeg deltage ligemeget hvor f... det er henne! :)

    Vh, Anna

    SvarSlet