tirsdag den 30. marts 2010

to-børns-stress

Kasper er i Jylland. Vi har kun et barn hjemme. Der er udsigt til fest og frihed.

Problemet er bare, at det må svare til at man går fra ludfattig til millardær på en nat. Man kan på ingen måde omstille sig, og kommer derfor til at lave en Stein Bagger og købe ti lystyachter, og 48 Rolex ure. Selvom man ikke kan sejle. Eller kan klokken. Bare fordi man havde pengene.

Det er det samme her. Jeg har opstillet en liste så lang over de ting jeg nu gerne vil, fordi Thure er hjemme, og fordi dette ene barn giver uanede muligheder. Jeg kan slet ikke styre det. Jeg vil ose i butikker. Jeg vil ud og løbe om dagen. Jeg vil på café med Thure. Jeg vil i biffen. Jeg vil skrive på dingen und sachen. Jeg vil blogge alt det jeg aldrig når. Jeg vil til Østerbro og købe påskepynt. Jeg vil have gjort rent. Ryddet op. Og tørret støv af. Jeg vil holde i hånden med min mand. Tage på køretur til Dragør. Jeg skal have skrevet mails. Skrevet en pressemeddelelse færdig. Hjulpet en ven med en ansøgning. Og tage fodbad.

Christ.

Lad mig aldrig vinde i lotto. Jeg ender som ludoman.

1 kommentar:

  1. Øh, hvor længe er Kasper i Jylland?
    Jeg mener med den liste så falder du sgu da om af stress og træthed i aften ;)

    SvarSlet