mandag den 29. marts 2010

Gæk-gæk gå nu væk


Jeg har altid haft det lidt blandet med påske. Altså var meget vild med påskeæg og påskeferie, da jeg var barn. Men ellers. Njaaar...

Men nu da vi har fået børn. Hvor meget er det så lige man skal gå op i den slags?

Meget, hvis man spørger Kasper. Så snart han lugter lunten af noget der ligner en lille fest = gaver = slik = alle gider lege med ham = vi bor alle i en stor lyserød kage af godhed, så kører øjnene rundt i hovedet på ham.

'Er det påske i dag moooar?' har han spurgt 400 gange siden sidste torsdag.

Så var jeg tænkte, at vi godt kunne have pyntet lidt op. Men nogle kyllinger eller noget andet gult. Min mor var altid skide god til pynte. Til jul, til påske, til sommer, til efterår. Egentligt mærkeligt, at hun er ikke er blevet en slags stylist, for man skal bare sige påske til hende een gang, og der ligner et katalog af en anden verden derhjemme. Noget som jeg husker så tydeligt og som jeg var ret vild med. Nemlig det at hjemmet skifter form engang imellem.

Det vil jeg gerne give videre til Kasper og Jeppe. Men fuck, jeg hader alt det der kyllinge-hejs. Og defor blev jeg særligt glad for at finde noget lækkert påske-hejs, på min yndlings-nabos blog.

Dét gider jeg nemlig godt have hængende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar