onsdag den 25. april 2012

Cykelskattejagt

Hvis der er noget jeg kan li, så er det Skattejagter. Thure har tit lavet dem til mig. Både hvis jeg skulle lede efter diamanter og tunmousse. Det er sandt. Da jeg var på barsel skulle jeg jo få dagen til at gå med noget og stor var glæden den dag, han havde lavet tunmousseskattejagt og gemt en af ledetrådene i Kaspers ble. Nøørj det grinede vi meget af. Mig og så mig. Mens Kasper sov nede i barnevognen og jeg forsigtigt prøvede at fiske en fnuldret ledetråd op af blerøven.

Barselshjerner = nemme at begejstre. Men den smagte godt.

En helt anderledes Skattejagt foregår lige nu i København, hvor du kan lede efter en cykel. En finsk Jopo cykel, hvis du kender den? Den er rigtig ego cykel, som ikke egner sig til at slæbe cykelvogne og unger på, men jeg er fan af den. Og den er enormt hyggeligt at cykle på.


Hvis du klikker dig ind på den Facebook side, der hedder Jopo DK, så finder du ledetråde, der guider dig i retning af cyklen. Derinde offenliggøres låsen til cyklen og med den i hånden kan du gå på jagt.

Fakta om Jopo
Jopo er en cykel, der kom på markedet i Finland i 1965 og var banebrydende for sit industrielle
design og sin afslappede stil.
Jopo’en findes i 9 klare farver, er helt simpel med kun et gear, fodbremse og minimal
vedligeholdelse. Med justerbart styr og sadel passer jopo’en til alle uden hensyntagen til alder,
fysik eller køn
.

....på den måde meget rart ikke? At den ikke braser sammen, hvis man fx. er 67 år. Og en mand.

De her er ikke med i Skattejagten, men jeg gad da godt at hente unger på en Jopo Rodeo:


1 kommentar:

  1. Jens B. Rasmussen30. april 2012 kl. 09.34

    Hvor sjovt er det lige - er lige kommet hjem fra Helsinki 4 dages skøn ferie - og blev helt vild med jopo cyklen :) overvejede at finde en og tage med hjem faktisk :)

    SvarSlet