onsdag den 14. april 2010

Mig og min tattoo


Der er mange der har efterspurgt en historie bag min tattovering. Jamen jeg ved det ikke. Sådan rigtigt.

Men går jeg lidt tilbage, kan jeg godt for historiens skyld, grave noget frem. Jeg var engang inde for at købe noget undertøj her, og bag disken stod den nu veletableret og fantastiske kunstner Anika Lori bag disken. Hun havde en halv streg rundt om armen, og hendes mand havde den anden halve. Smart koncept, tænkte jeg. Så render man da ikke rundt med 'Bjarne' på armen i det tilfælde at man skulle blive skilt.

Jeg har så siden 2003 med jævne mellemrum gået rundt i al hemmelighed herhjemme med sorte kuglepensstreger rundt om armen, for at få en fornemmelse. Var det noget for mig?
Jeg har prøvet at overtale Thure, men han var ikke lige in the mood for nogen som helst halve streger på noget af hans kostbare hud.

Så måtte jeg jo selv tage det hele, og i en snæver vending kan det ligne et armbånd. Og det er da fikst. I det tilfælde at ens smykkeskrin er væk. Vupti, op med ærmet, og der er et smykke.

Har jeg fortrudt? Ikke et sekund.

Skal jeg have flere? Ja

Vil Thure også have en? Ja (jo Eva, det vil han)

5 kommentarer:

  1. Yes!! ;o) Man vil altid have flere... Jeg tror sgu lige jeg ringer og hører om jeg kan få en tid til de hjerter jeg skal have på min fod... Sejt at Thure også vil ha' en nu!

    SvarSlet
  2. Ja man bliver sgu afhængig af det skidt ;)

    SvarSlet
  3. Han vil ikke have streger på armen, hvor de kan gemmes bekvemt af vejen med et ærme...

    - men skilter åbenlyst med pik-streger på vinduet ud mod banen?

    Hermed fik jeg elimineret den sidste tvivl: Jeg. Forstår. Ikke. Mænd!

    SvarSlet
  4. God historie - jeg tænkte, at det lignede et armbånd. Men netop den praktiske slags, man ikke får fedtet ind i sæbe, når man vasker hænder, som irriterer, når man skal skrive noget, og som larmer mod alting.
    I like!

    SvarSlet
  5. Det ser så godt ud! Simpelt, enkelt og feminint...

    Jeg har en stor tatoo på min højre overarm og ville mægtig gerne have et par armbånd, simple streger om min venstre underarm. Jeg har forhørt mig hos forskellige tatovører, men de har alle frarådet mig det, idet at "armbåndet" ville være meget svært at lave lige pga hudens bevægelser.

    Hvad er dine oplevelser med det? Og hvem har lavet den?

    /Sidsel

    SvarSlet