søndag den 1. november 2009

Engagerede verdensborgere

Hver aften kl. 20.01, ligner Thure og jeg Øb og Bøv. Vi er færdige. Som i, helt færdige. Det her to-barns-koncept, hvem fanden har opfundet det? Hvar´?

Jeg har kun hån tilovers for de et-barns forældre, der klager over manglende tid og frihed. Hahahahahahahahaaaaaa. Næh, os to-børns-forældre, vi ved nok hvad det hele handler om. Med to børn, så har du nemlig ingen. Ingen. Ingen. Tid tilovers.
Den tid, hvor du vidste, at ældstebarnet sover til middag, er nu inddraget, så det der med at sætte en vask over, tømme opvasker og læse om det der sker ude i verden, det kan du godt vinke farvel til. Medmindre du har hjerneceller tilbage efter 20.00. Og det har du ikke. Og har du heller ikke forberedt mad, så det max. tager 5 min. at varme, så er det ris til egen røv, for haha, så har du et stk. baby i ulvetime, og et stk. selvstændighedsalder flyvende rundt i rummet, som en ballon man lukker luften ud af.

Man løber rundt og prøver at være voksen, men håber alligevel at de rigtige voksne kommer og tager over. Snart. Så lidt nedslående var det, da jeg her til aften endelig åbner køleskabet for at se om nogen har gemt noget godt derinde. Jeg ser til min overraskelse, at der står en Barcadi Breezer. Og det er jo søndag. Og begge drenge sover. Og sådan en har jeg aldrig smagt. Så jeg sætter mig ned og drikker den, åbner Vi Forældre og læser, at den nye trend, bliver at tage ansvar og være voksen. At opdrage sine unger til at være engagerede verdensborgere. Det siger Emilia van Hauen selv. Skål!

Jamen det vil jeg sørge for så. At mine to sønner bliver engagerede verdensborgere. Med slips og det hele. Så kan jeg nemlig sidde på Amager og drikke Breezere og tage til X-faktor audition som det passer mig. Og mon ikke vores nabo Bella Centeret har en pjece om det dersens klima-halløj alle taler så meget om. Co-et-eller-andet.

Nå. Jeg hopper i kanen, der i dagens anledning er med Nutella-håndaftryk. Det burde skiftes, det sengetøj. Men jeg orker ikke. Det kan de voksne gøre. De kommer i morgen.

8 kommentarer:

  1. Skål!
    Det er fandme en velfortjent breezer den dér!

    SvarSlet
  2. Jeg kan kun tilslutte mig, at dem med ét barn bare har det for nemt ;)

    Men dem med tre burde ikke bare få børnecheck - de fortjener mindst meals on wheels og stuepige, hvis det stod til mig!

    Og de dér voksne, ik? Kan du ikke sende dem ud til mig, når de er færdige hos dig. Vi kunne godt bruge nogen.

    SvarSlet
  3. Hørt! Og de voksne er også virkelig velkomne her, når de er færdige hos jer andre....
    Og Emilia van Hauen - don't get me started...Varmluftsballonen over dem alle. Jeg bliver simpelthen nødt til at zappe/bladre videre hver gang hun toner frem.
    Kh

    SvarSlet
  4. hehehe... åh hvor har du ret! Vi burde sgu få en medalje. Og en aflastningsferie hvert halve år! Eller oftere...
    KH

    SvarSlet
  5. Nå, så det var dét hun mente, hende Emilia. Jeg har lige læst hendes bog - med de hjerneceller jeg nu har tilbage efter kl 20, og jeg fattede ikke helt pointen. Men godt du lige kunne opsummere for mig. Tak!

    SvarSlet
  6. :o)
    Emilia van høj i Huen og hende Annegrethe-furie-med-de-mange-navne-Riis på MorgenTV kunne da lige starte en klub for "voksne".
    Så kunne de sidde der og kloge den sammen og bekræfte hinanden - i stedet for at belære os andre om hvordan vi burde/kunne/skulle tackle vores unger.
    Skål i Breezer. Tror lige jeg har fundet endnu en "must-have"-råvare til køleskabet.
    KH
    FP

    SvarSlet
  7. Kathrine: Jeg har aftalt at de voksne kommer ud til dig i morgen eftermiddag, ville det passe?
    Line: Ferie. Aflastning. Medalje. Det klinger godt i mine ører.
    Arty Farty: Selv tak, jeg kan godt ringe til dig og læse artiklen op, så er du fri for at skulle bruge hjerneceller på at læse.
    Frau Prutz: Dejligt hvis du kommer med på Breezer-holdet, så kan vi starte en klub med hjemme diskotek. Og A.G. B Riis er ikke inviteret.

    SvarSlet
  8. Jeg hopper med på Breezer-holdet og nej A.G.B Riss er ikke inviteret, selvom hun dukker op all steder...

    SvarSlet