onsdag den 24. november 2010

eat pray love


Jeg har ikke som alle andre i verden læst eat-pray-love, så derfor var jeg helt blank da jeg satte mig i biografsædet i går aftes. Alene. Og jeg ved ikke for gud ved hvilken gang, at jeg går alene i biffen, og jeg elsker det. Jeg elsker, at jeg ikke skal snakke bagefter, at jeg ikke skal snakke inden, og at jeg ikke skal dele mine popcorn.
Er der noget Thure og jeg kan diskutere om, så er det, hvis vi skal dele popcorn. I ved, hvem skal sidde med posen, og holde den, så de ikke falder ud, og må man æde løs i det øjeblik man træder ind i salen, eller skal man vente? Har man nu taget for mange, så der ikke er nok til den anden, eller gys, hvis ens sidemand konstant gnasker løs, så man slet ikke kan koncentrere sig.

Men det er en helt anden historie. Jeg blev kun set lidt skævt til, af min sidemand, på den der spedalske måde, da jeg sagde at han ikke behøvede at flytte sin jakke, fordi jeg kun skulle bruge det ene sæde. 'Nå', sagde han, 'Nå'. 'Ja', sagde jeg 'jeg er alene i biffen, men du får ingen af mine popcorn.' Det kunne han slet ikke se det sjove i, og derefter var jeg nok bare hende den sære.

Whatever. Filmen var god. Ikke himmelråbende fantastisk, men den var til min store overraskelse ikke fesen. Godt manuskript og godt spil. Og Javier. Jamen hvem kan sige nej til at tage med den mand on a boattrip. Ikke mig. Man kunne ikke se mig for bare ternet dug, hvis han stod der med en båd. Og den accent.

Filmen i tal:

Antal gange jeg overvejede at råbe 'JAAVIEEEER': 100

Antal gange tanken om virkelighedsflugt sneg sig ind: 48

Antal gange, hvor jeg tog det i mig igen: 48

Antal gange, hvor jeg prøvede at få mit småbørnsliv til at matche et liv på Bali: 48

Antal gang jeg så mig selv sidde på Bali og skrive bøger, på den rige måde: 700

Antal gange, hvor jeg var overbevist om at det jo for fanden ER mig, der bliver stinke rig på en bog, jeg har skrevet på Bali: 701

Antal gange, hvor jeg så mine unger rende rundt med lyse krøller og brun hud på Bali: 300

Antal gange hvor jeg så mig selv som oplyst lærd kvinde på researchtur til Rom: 80

Antal gange, hvor jeg tænkte 'fuck det', vi pakker familien ned og tager på roadtrip: 100

Antal gange jeg ville se den igen: 1

Og må jeg dele filmens bedste line:

'Having a baby is like getting a tatoo in your face, you gotta be comitted.'



9 kommentarer:

  1. i'm having a relationship with my pizza right now

    Stop wearing your wishbone where your backbone ought to be.

    This is a good sign, having a broken heart. It means we have tried for something.

    Bogen er heller ikke ringe Ss
    Kan godt lide at du går alene i biffen, det vil jeg også prøve ss

    SvarSlet
  2. HA! Jeg er i dén grad tatoveret i fjæset! Og det er kun en lille smule, en lille gang imellem, mellem kl. 16 og 18, at man overvejer en laserbehandling. Ing?
    Jeg har heller ikke læst den. Og er udenfor.

    SvarSlet
  3. Ha ha - vil sgu også alene i biffen nu og være hende den sære i biffen som ikke dele hverken pops eller giga slikpose med naboen og som kan grine højt uden at tage hensyn og flyde for to. Måske jeg skal tage biffen i nabobyen!! Vi er jo herude på landet hvor alle helt sikkert kender naboen... den sære... KH karin

    SvarSlet
  4. Uh, var også alene inde og se den forleden. Fedt at kunne sidde og vræle i fred. Synes så meget det samme om Javier som dig. Men tag lige og læs bogen, den er faktisk langt bedre.

    SvarSlet
  5. Lige præcis det citat står også klart klart tilbage i mit hovede... efter jeg i første omgang gav op (!) en tredjedel henne i filmen, fordi jeg syntes, den var træls, og derefter så de sidste to tredjedele grinende og grædende. Hej skizo.

    SvarSlet
  6. Hoooooold nu op AM. Hvis du havde en fanside, ville jeg ikke bare skrive mig op med *synes om* og alt det lette...jeg ville skovle kumpaner med i mit kølvand. Honey, you make me laugh!

    SvarSlet
  7. Jeg skal helt sikkert også ind at se den alene - den største luksus! - hader at skulle snakke om film lige bagefter. Læste bogen i ét hug i flyveren på vej hjem fra Thailand for 2 år siden - og glæder mig så meget til den film og Javier! Efter at have set traileren har jeg allerede tænkt flere gange at jeg da fint kunne sidde på Bali og servicere mine kunder... helt fint endda!

    SvarSlet
  8. @ Om mig:hahahahah grinede meget af din idé om af få en laser lige der i ulvetimen..hehehe.

    @ Anne: skal vi ringe til Javier, jeg er SIKKER på at han gerne vil være med på et bogprojekt. Altså og så er vi nød til at tage til Bali på research..altså det er vi da.

    @ Karin: go for it, der er ikke noget som at være hende den sære i byen ;-) kender det alt for godt.

    @ Tak Anette

    @ Du kan SAGTENS sidde på Bali og servicere, jeg tror vi er mange der allerede sidder derovre, måske vi skulle tænke i et center ;-)

    SvarSlet
  9. Hvis ikke du har haft tid til det endnu, Så lov mig at du så snart du har overskud til at åbne en ny bog, LÆSER DEN ;o) Den er helt fantastisk, og filmen viser ikke en brøkdel af den fantastiske indre rejse, hun er på. ;o)
    Jeg så desværre filmen efter, jeg havde læst bogen. Stadig en dejlig, rørende og smuk film, men sad hele tiden med fornemmelsen af at mangle det VIGTIGE!
    Kan anbefale den som influenza bog ;o) passer perfekt til en forlænget weekend under dynen, hvor manden er NØD til at tage ungerne... ;o)

    SvarSlet