mandag den 29. juni 2009

Nedsmeltning str. XL

Jeg er i dag en meget træt, tung og langsommere udgave af mig selv. Som om min hjerne er vokset i takt med varmegraderne og iøvrigt er fuld af vand. Sådan føles det i hvert fald. Som at gå rundt med en vandmelon på skuldrene - og så er det jo ikke fordi man har det som om studenterhuen trykker.

Lige før lagde jeg min mobil i køleskabet og så den først, da jeg åbnede igen efter 3 minutter. Bekymret? Njaarh, jeg læste engang i en brochure om demens, at man først skulle blive bekymret, hvis man umiddelbart ikke kan se det sære i, at ens nøgler ligger i sukkerskålen. Godt så. Er ikke mig selv i dag, men nok ikke dement.

Må så bare være gravid på en måde, der i hvert fald ikke kan få det venlige smil frem hos Sundhedsstyrelsen. Jeg har nemlig lyst til et glas portvin. Måske to. Faktisk kunne jeg godt tænke mig at sidde i Paris, i en kæmpe lejlighed fuld af velour, og nyde et lille glas sammen med dagens avis. Spise en Pain au Chocolat, blive lidt småberuset og tage mig en lille lur, inden jeg skal ud i gaderne med øjnene fuld af cohl.

Men au revoir til dén tanke, for jeg sidder på Amager og i stedet har jeg lagt mig i en pakke pålægschokolade og tænker at spise den indefra. Hvis jeg alligevel ikke skal være mig selv i dag, kan jeg ligeså godt opføre mig som Garfield, der hader mandage, og ikke er for fin til at kravle ind i en kylling for så at spise den indefra.






2 kommentarer:

  1. Det er pisse fucking hårdt at være gravid. Ikke mindst når det er så varmt, at det selv er hårdt for os, der ikke er gravide, men bare tykke. Og så synes jeg faktisk ikke, at det med pålægschokoladen var så slemt igen. Jeg fandt på det, der var meget, meget værre, da jeg var gravid :-/.

    SvarSlet
  2. Hehe, jeg kan også godt finde på værre ting, men lad den nu ligge ;-) Det er bare som om man koger hele tiden - meget ubehageligt at være sommer gravid. Sidst var det trods alt højgravid tid i december og der kunne man i det mindste holde en nogenlunde temp. Suk og tak for medynk ;)

    SvarSlet