mandag den 15. juni 2009

Babyland here we come


Kasper er en lille hostefrans i disse dage, og han har ligget og gøet hele natten. 

At jeg så skulle se Sex and the city - extended-extended-version, plus ekstra materiale til sent i går aftes, OG begynde at flytte om kl.1.00, er så ris til egen mor-røv. I hvert fald blev det ikke til mange timer, før Kasper råbte: "Mooooaaaaaar", fra sin seng kl. 5.20.

Vi væltede ind i stuen, hvor vi begge sad og vågnede. Jeg nåede lige at tænke, om jeg nu havde nået at glæde mig nok over, at han i over 4 mdr. har sovet til kl. 7.30, før jeg kunne se på fjernsynsskærmen, at der så absolut intet børne-tv var på dette tidspunkt.

Pludselig var jeg tilbage i den tid, hvor vi var ufrivillige medlemmer af den forældre-klub, der står op før fuglene og avisbudet. Og det bliver vi snart igen. Det var virkelig mærkeligt. At sidde der med træthed i knoglerne, med et barn, der vil se Teletubbies og have havregryn. Og lege. Kl. 5.22.

Jeg gjorde status fra sidste omgang:

1. Jeg gik ikke i panik over at blive søvn-afbrudt kl. 5.20
2. Det tog mig ca. 8 minutter at vågne og blive mig selv.
3. Min krop gav sig ikke til at dø en stille død ved tanken om, at det her måske aldrig i livet holder op.
4. At kaffe, havregryn og Teletubbies før kl. 6.00 stadig er den cocktail jeg kan se frem til. Ikke Mojitos.
5. At børneforsorgen ikke ringer på, hvis jeg nupper en lille morfar på sofaen ved siden af Kasper, mens Poe for 117. f****** gang vasker sine knæ, mens Nunu blæser rundt og ser ligeså forvirret ud som altid. Hvad sker der for de øjne?
6. Følte mig ikke frihedsberøvet, da Kasper sprang op på mit hoved og brølede: "Mor ikke sove mere."
7. Fik lavet en liste over dagens opgaver inkl. syg barn hjemme. Så kan man med sindso lægge hjernen i kassen fra Aarstiderne. Alt hvad man behøver er et par øjne, der kan læse to-do sedlen.
8. Følte mig ganske overskudsagtig ved synet af min mor-stol, som er indkøbt med det formål, at skal man dø af træthed, så sidder man i det mindste godt indtil da.


6 kommentarer:

  1. Især nr. 5 og 6 kan jeg kun sige Amen! til - selvom vi er på Svampebob (ba-ba-bob) i stedet for Tubbies. Jeg holder dem nemlig ikke ud. Nej.
    Og tak for de befriende ærlige beretninger - incl. kaffe og tv. For sådan er det jo. I hvert fald også hjemme hos mig.
    Tak!

    SvarSlet
  2. Hej AM,
    Jeg vil bare lige foreslå lidt alternativer til Teletubbies, som tidligere har været favoritten over dem alle herhjemme, men som vi faktisk – og gudskelov – næsten ikke ser mere. Jeg kunne læse i din Debbie-artikel, at I også ser Gurli Gris, som også hitter hos os i Tårnby. Men derudover: De gamle Cirkeline-film (G er totalt opslugt, og man får dejlige bange-krammere, når katten kommer). Muldvarpen (tjekkisk tegnefilm fra 80’erne – husker du dem? Totalt yndling!). Bamse. Tal med tegn (hvor de lærer babytegn – ikke så aktuelt i denne alder, men filmen er stadig god). Vinterbyøster. Thomas Tog. Ja, jeg ved det godt; nogle gange VIL de bare se de forbandede rumbamser – men vi har altså faktisk fået dem elimineret hjemme hos os...

    SvarSlet
  3. Hej Louise
    Vi har skam dejlige gode og sjove alternativer, Thomas Tog med venner. Den eneste vi ikke har er Cirkeline. Og 80'er varpen. Må skaffe. Tak for tip.
    Kasper har i en lang lang periode ikke set Tele T., men lige i morges ville han guddødemig se det igen. Have no clue, men jeg planlægger en snarlig lang rejse for de fire venner. Hehe.

    SvarSlet
  4. Sjovt, for lige efter at jeg havde skrevet kommentaren, insisterede Gustav også på TT – og så blev jeg tvangsindlagt til den med de snavsede knæ. Gab, hvor er det dog kedeligt – havde helt glemt, hvor kedeligt det egentlig er. Gustav syntes, det var fantastisk spændende...

    SvarSlet
  5. Det er det! Der er simpelthen en konspiration med de lede væsner. Det er derfor de har antenner i knolden, de telepaterer til børnene. Vi må opruste med 70'er tegnefilm. Hvor køber man 80'er varpen?

    SvarSlet
  6. Du kan købe den i Fona, Merlin – alle sådan nogle steder. Jeg ved i hvert fald, at de har den i Fona på Strøget. Der har vi købt tre (en til Gustav, efter at den første gik i stykker, og to til gave). Køb den, der hedder Muldvarpen på eventyr. Den er god og vildt sød – man bliver faktisk næsten selv helt opslugt af de små historier ...

    SvarSlet