onsdag den 10. juni 2009

Dum dag

I dag er en af de dage, som bare ikke rigtigt vil noget. Ingen retning. Hverken frem eller tilbage. Jeg har kvalme fordi jeg stresser. Og jeg er ukristelig træt.

Det er som om mine fødder har blylodder under fodsålerne og jeg går rundt i en verden ved siden af mig selv. Hvad gør man så?

Man gør ikke noget. Man sover til middag. Man slapper af. Man spiser torskerognsmadder. Man planlægger hvilket magasin man skal købe. Man laver en kop the. Og man bliver alligevel ret glad fordi ens mand har købt en hylende morsom dvd.

Jeg er nød til at give slip på tanken om redebyggeri. Hvordan man lige gør det der med to børn. En fødsels, der kommer nærmere. En sårbarhed, der trænger sig på. Livet med en baby. Hormoner og ømme ben.

Om lidt går jeg ud af døren med min iPod og jeg går til venstre. Det er da en begyndelse.

5 kommentarer:

  1. Åhh, jeg er bare så meget det samme sted - eller derommkring. Hvordan håndterer man en 2-årig og en baby? Og hvordan f..... får man tiden til at gå med 5 ugers deltidssygemelding og 4-5 ugers barsel før fødsel? Jeg er stresset bare ved tanken om al den tid hvor jeg skal glo ud i luften, efterfulgt af en barsel hvor man ville ønske man havde tid til at se ud i luften...

    SvarSlet
  2. Hej JBS. Har du en blog? Blev lige nysgerrig. Især fordi jeg går og brygger på at finde en lille gruppe af mødre, der snart bliver mødre til to. Der findes så mange gode råd til førstegangs mødre, men jeg savner noget info til nummer to. For jeg tror da den bliver ligeså udfordrende. Hvordan fanden gør man lige det? Jeg blev fyret sammen med 48 andre, da jeg var i uge ca. 16, så jeg kender alt til at man ligesom er på barsel før tid, bare uden baby!!

    SvarSlet
  3. Kære Annamette. Hvis du er lidt som mig? Så vil du måske blive glad for den bog der hedder 'barn nr. 2'... jeg købte den da nummer 2 havde været i familien i 3 uger, og jeg bare var så ked af at det var så uoverskueligt det hele... og det hjalp lidt at læse om at jeg slet ikke var så unormal...
    Og du, når du sidder der og har masser af tid, en dag hvor du trænger til selskab, så kommer du bare forbi, så giver jeg en kop kaffe i vores kaffebutik!

    SvarSlet
  4. Lyder som en god plan, både med bog og kaffebutik. Du må lige sende mig en mail med denne kaffebutiks adresse ;-)

    Og tak for tankerne, det er altid lidt mere trygt, med en der har været der før en selv.

    SvarSlet
  5. Hej Furhmann: Blog gør jeg ikke i, udover at læse dem forståes - blandt andet din...:-)Man tiltrækkes jo af det man kan relatere til. Ikke en dum idé med en 2.gangs-mor-gruppe...jeg har personligt flere bekymringer og overvejelser end da jeg ventede nr. 1. Nu ved man jo ligesom hvad en baby kræver og hvor i det regnestykke får jeg tid - og positiv energi - til storesøster på 2 år? Og parforholdet? Og vægttabet? Og huset, og dyrene og vennerne? Og mig selv og mine egne behov måske? Gode erfaringer og praktiske råd ville ikke være at foragte...Men hvis du tænker fysisk gruppe, så kommer jeg nok lidt til kort her fra Jyllands metropol Horsens :-) Ellers er jeg frisk på erfaringsudveksling (eller mangel på samme :-))

    SvarSlet