tirsdag den 16. juni 2009

Jørgen Clevin





I går var vi ramt af en ulvetime, hvor tingene skulle gå rimeligt hurtigt, inden flitsbuen eksploderede i et indianerhyl. Kasper var herhjemme og manglede aktiviteter.

Jeg fandt på 3 ting, som ved gud kun, amar-halshug, tager 2 minutter at lave. 
  • En vej med lysregulering, benzintank, holdeplads og købmand. What else do you need?
  • En mobil telefon. I dette tilfælde Obamas yndlings tlf. og det bliver den jo ikke ringere af.
  • En hjemmevideo, som Kasper så 100 gange. Mindst. Optag 2 min. Knald den ind i computeren og værsgo', ro i mindst 2 min. (kan ikke lige finde ud af at lægge den på)



Bonus til mig: jeg fik lov til at læse mit Cover færdigt i fred og ro, mens jeg var ham der passede benzintanken. Win-win.

og p.s. hvis du køber det pap jeg har brugt til tlf. kan du klistre alt muligt på. En reklame fra Bilka, og du har allerede til en hel købmandsbutik med mad. Find et billede af noget mad og sæt det på pappet. 1-2-3, så har du en pølsemad. 

11 kommentarer:

  1. Dét var dælme en god idé!! hvor kan man købe sådan noget prof-pap?

    SvarSlet
  2. Hej Lis
    Jeg har købt pappet i Vester Kopi, en kopi butik i Kbh, som har laver plakater og sådan, men man kan også købe det i butikker, som sælger arkitekt-agtigt tilbehør. Mon ikke de har det i Odense et sted?
    Kh
    Annamette

    SvarSlet
  3. Ha, skal jeg nok ikke regne med - man kan jo knap købe en sandwich her! hvorforhvorforhvorfor flyttede vi fra København? Men jeg skal lede, skal jeg:)

    SvarSlet
  4. Jeg vil gerne købe noget til dig, hvis du ikke kan finde det? Og hvorfor flyttede I dog? Altså ikke fordi vi ikke har overvejet tanken i ny og næ, but still.

    SvarSlet
  5. Det kn godt være, du påstår, at det der kun tager 3 minutter, men jeg synes altså stadig, det er virkelig overskudsagtigt at give sig til at klippeklistre midt i ulvetimen (hvor der vel også er madlavning og andet spændende på programmet). Kasper ser i hvert fald glad og tilfreds ud.

    SvarSlet
  6. Altså nu har jeg kun ét barn, det kan da godt være jeg ikke kunne gøre det med to ;-) Men da jeg interviewede den amerikanske coach Debbie Ford (læs iøvrigt artikel i denne måneds Vores Børn) snakkede hun en del om at være den smarte manipulator overfor børnene. Find på noget før dem. Brug forældrelist.
    Og jeg tror da jeg vandt lidt point overfor Kasper, da han 1-2-3 pludselig sad med en mobil tlf. i hånden. Den havde han sgutte lige set komme og bare den overraskelse, fik ham til at holde kaje.
    Udover det, så skal man ikke stå på røv og albuer for at være krea imens man rører frikadellefars, men de her 3 ting var bare lidt inspiration. Jeg bygger også nogle gange en hule til ham, mens vi laver mad, og bare det at han må sidde inde i den gør ham lidt overrasket og så er der faktisk ikke så meget bøvl.

    Har iøvrigt prøvet at tilføje din blog til min, men et VIL min computer bare ikke. Sært!

    SvarSlet
  7. Jeg ved nu ikke, om det har at gøre med antallet af børn, så meget som det har at gøre med at tænke anderledes. Vi er f.eks. slemme til at smække en dvd på, men jeg er nu ret sikker på, at Ældstebarnet ville blive rigtig begejstret for din Clevin-model i stedet. Det tror jeg vi skal øve os på. Jeg har lige læst artiklen nu. Det er smaddergo' og jeg elsker konceptet med, at en med forstand på tingene giver mig ordre på at være en manipulator :-D. Det tror jeg faktisk, jeg har talent for.

    Og så er det altså helt vildt mærkeligt, at du ikke kan tilføje mig, når andre kan. Det fatter jeg ikke. Hvor er de voksne henne, når man har brug for hjælp?

    SvarSlet
  8. Meget overskudsagtigt, synes jeg og så hele tre ting!:-)
    Og ps.... jeg kunne altså i lang til heller ikke føje Louise til (neergaardaaen), men så prøvede jeg at kopier adressen fra søgefeltet/url-linien eller hvad det felt hedder??? (den med hele http://...) og så sætte den ind. Og det virkede!
    Pyyhh ville ønske du kunne se hvordan jeg sidder og peger helt vildt på min skærm!

    SvarSlet
  9. Takker Line, jeg prøver url-modellen. Jeg kunne godt se hvor du pegede hen.

    Og så kan I glæde jer til en artikel i næste nummer af Vores Børn, eller næste igen, med gode lege tips. Uuuuh what a cliffhanger.. :-)

    Og altså en dvd skal man nu heller ikke kimse af. Det sker, vil jeg sige også ret ofte herhjemme.

    SvarSlet
  10. Jeg kan også se, hvor du peger hen, Line. Og hvor er du god, at du har løst mysteriet. Hvis du får tid, må du meget gerne også løse dagens mysterie (mysteriet om den mistede nattesøvn) ovre hos mig ;-D.

    SvarSlet
  11. Jeg kan så lige sige at url modellen heller ikke virker på ellers nye fine mac! Det er sgu da virkelig sært. Men jeg må jo bare blive ved.

    SvarSlet