tirsdag den 7. juli 2015

#pendlerliv

Nu er det bare slet ikke fordi jeg er fordomsfuld. Jeg elsker alle slags mennesker, men jeg er bare lige nødt til at nævne dem jeg sidder overfor i vogn 62. De er iklædt uld fra top til tå, de drikker gulerodsjuice, spiser tofu og vindruer. De er tydeligvis forelskede.

Han er fra USA og har tre sten stående på bordet, som er skåret ud i pyramideform. De skal aflede elektricitet. Den store af dem er pakket ind i et par underhylere. De har den samme slags mp3 afspiller, en clip-on fra Zenheiser med tilhørende ens ørebøffer. Han har lige bedt hende om at tage hendes af, fordi den sad for tæt på halsen. 

De lugter af hvidløg. Og af uld. Og har utroligt mange plastikposer med. Vi har lige smilet farvel til hinanden og de er utrolig søde. Men hvad de dog skal i Fredericia, det kan jeg på ingen måde forestille mig.

Og hvorfor der er kommet en kvinde ind, som nu sidder foran mig, af præcis samme type, dog med dreads, det aner jeg ikke. Kan de mærke, at jeg sidder i al min materialisme i min Malene Birger jakke med en dyr computer, og en iPhone 5 og stråler med 15" elektricitet?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar