torsdag den 19. august 2010

Det tager kun 7 minutter - men nej, vi gider ikke have at du bliver længere

Forleden var jeg til et dameselskab. På den der måde, hvor vi efter to sekunder drak rom-shots og åd bjerge af dessert. Fulde blev vi. Alligevel var jeg dog ikke mere vissen, end at mine ører spidsede til, da jeg hørte det her:

'Jamen hende og hendes mand har bare den aftale, at han får syv minutter hver dag.' Og nej, vi taler ikke syv min. til at se tekst-tv - hvis du forstår sådan en lille en...

Parret med de syv minutter, havde et ret velfungerende forhold, da der aldrig rigtigt kom grus i maskineriet. Han var lykkelig og det var hun også. Hun gad ikke altid, og der var der også dage, hvor hun tænkte på ret meget andet end hvor herlige de syv minutter var, men hun gjorde det.

Jamen er det ikke sindsygt? Et æggeur på syv minutter hver aften, og så har man lige sparret 68.000 hos en parterapeut. Jeg drak lige et rom-shot.

Blev aldrig rigtig enig med mig selv om hvad jeg skulle mene. Jamen...arhhh......okay det kunne jo ikke skade...eller....nej fandme nej.....på den anden side.....nej det er sgu da langt ude...eller hvad? Altså de var jo lykkelige.....Men det kunne da ikke skade at spørge Thure hvad han syntes.

Tal om julelys i alle øjne. Rådhuspladsen i december - go home.

Jamen jeg ville bare lige dele det med jer. Ikke fordi vi ligesom har noget æggeur kørende. Men overvejer det da. Altså for fredens skyld.

Tik-tik-tik-tik-tik-tik-tik-tik-riiiiiiiiiiiiiiiiiiing. 'Så Niels, nu skal jeg videre i mit dameblad.'

Og alle er glade.

20 kommentarer:

  1. Nej, satme nej! Jeg gider ikke hver dag, men det skal sgu helst vare mere end 7 minutter når det skal være...

    /Lene K

    SvarSlet
  2. Nikolaj Klingenberg, læser du med? Hvad siger du?

    SvarSlet
  3. Haaaahahahahaha!
    Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor jeg synes det er så sjovt. Tror det er fordi det er så absurd, at jeg ikke fatter det.
    Kunne aldrig fungere her - aldrig. Jeg har en mand, som kun vil have sex, hvis jeg også gider. Men på en eller anden måde er det sgu da dybt imponerende, at den mand der med æggeuret ikke får stress eller bliver vildt distraheret af at det er på tid.

    SvarSlet
  4. Jeg ved ikke helt om jeg er til minut-demokrati, men det kunne altid være forsøget værd.
    I venskabelige kredse kalder viMan kunne kalde det 'en for fædrelandet'. Og en glad far er altså også en god far - og så bliver mor en glad mor osv. osv.
    Så man kunne jo prøøøve det. Bare en uge. Og måske 10 minutter. Eller 12 som Helle & Villy.

    SvarSlet
  5. Måske får han de 7 min. fordi det i virkeligheden er overstået på 3 min.? Så er der lige lidt ekstra tid, til de dage manden er ekstra udholdende... ;-)

    Tja, jeg gad ihvertfald ikke sådan en aftale. Den tilsideser jo kun manden, og sparker kvinden 100 år tilbage. Men vi kommer ikke udenom, at der efterhånden skal planlægges, at nu skal det være.- Og så kan sådan en aftale måske være ok? Jeg ville måske bare sige 3 gange om ugen, og så udvide åbningstiden til minimum 15 min...

    SvarSlet
  6. jeg kunne godt tænke mig massage hver dag 7 minutter - måske man kunne lave en kombi dér, altså sådan en slags opvarmning?

    SvarSlet
  7. Jeg læser med - og må nok sige, at de daglige syv minutter virker mere som praktik fremfor passion. Det lyder som om, at det handler om, "at han skal have sine syv minutter", og så er alt godt. Men hvor er de mange minutter, der ramponerer soveværelset, for naboerne til at banke i taget, og hunden til at gå amok?

    Der skal være plads til det møghurtige - men det skal ikke være reglen. Når nu I spørger mig. :O)

    SvarSlet
  8. Interessant! Jeg kender også par,der praktiserer den metode. De er lykkelige. Det er vi nu også, for når det endelig sker, så sker det virkelig, om jeg så må sige, og i mere end 7 min.

    Men du har ret i, at det er tankevækkende og en overvejelse værd. For man skal sågu trækkes op, for at komme i gang,når hverdagen racer derudaf med alt muligt andet.

    PS. Hvad laver ungerne i de 7 min?

    SvarSlet
  9. Hmmm den evindelige balance mellem at give og få. Hvem har mest ret eller behov? Den, der ikke kan undvære eller den, der ikke har lyst? Sex er jo bedst, når det ikke er "skal" men lyst, der driver værket. Omvendt er det som regel dejligt alligevel, når man lige overvinder "gider-ikke-rigtigt-i-dag-følelsen"...!!!

    SvarSlet
  10. Det lyder lidt som at ha' hund.. den skal luftes hver dag uanset om man gider eller ej.. :-)

    SvarSlet
  11. Det slår mig lige, at når jeg løber ind i diskussioner af den slags her, så er der ligesom en slags konsensus om, at det er manden der skal 'gøres glad', så alle kan være glade. Underforstået: mænd vil have sex - kvinder gider ikke. Ellers ville der vel ikke komme kommentarer om at en glad far er en god far, og at modellen med de syv minutter kun tilgodeser manden. Og er det ikke lige præcis i den overbevisning, at vi bomber hele svineriet tilbage til 50'erne? - Eller ER det virkelig altid manden der har lyst, og kvinden der ikke gider?
    Nej - det er det jo ikke, vel?

    SvarSlet
  12. Anne: kan godt se din pointe, for selvfølgelig har vi kvinder også Lysten. Men prøv lige at regne på det: 7 min. gange 7. Det er kun hjemmets projektleder (kvinden/os), der har organiseret det setup.Vi er nemlig gode til den slags. Og med det setup er vi lige præcis netop bombet tilbage til '50erne.

    SvarSlet
  13. Jeg synes det er et super sjovt indlæg og tja, hvis det virker fint med mig. Er egentlig også af den overbevisning at de er ok at stikke måsen frem engang imellem, selvom jeg ikke gider, så gør min mand noget for mig en anden dag.
    Det kunne jo også være noget seksuelt, for hos os er det ikke lillefar der spørger "Skal du smage fars pølse i aften skat?" og mig der ikke gider, de går begge veje.
    Hvad angår tilbagebombningen så synes jeg, at så længe der er consensus og glæde i dobbeltsengen, så er der jo ingen undertrykt husmor at finde nogen steder...

    SvarSlet
  14. Det er sgu da lidt sjovt :o) Og hvis det virker - og det gør det vel ellers gjorde de det jo ikke??

    SvarSlet
  15. I er skønne læsere. Hvis nogle afprøver det så skriv endelig ;-)

    SvarSlet
  16. Det er en af de svære.... På den ene side er det for langt ude og mangel på passion, men på den anden side er det jo fint, hvis det virker.... Sjovt indlæg er det i hvert fald ;-)

    SvarSlet
  17. Fantastisk :D

    Altså, en klog kone sagde en gang til mig, at jo mere man gør det, jo mere får man lyst til det...så måske bliver man som kvinde ligeså lystig som manden, så snart man går i gang?

    Mit problem er, at jeg dårligt kan finde syv, for slet ikke at snakke om 15, minutter bare en gang om ugen...har tvillinger på snart tre, som kræver rimelig megen "vedligeholdelse" ;)

    SvarSlet
  18. Åh Fuhrmann, har savnet dig. Godt du er tilbage og tak for den med de 7 minutter. Kunne man ikke overveje et eller andet midt i mellem. Altså måske aftale at man "skal" 3-4 gange om ugen, tror nemlig også på den der med, at gentagelser skaber gode vaner.

    SvarSlet
  19. Sidder lige og klukker - hvor er det absurd! Og dog har de fleste mennesker faste rutiner hvad angår støvsugning og opvask. Siger egenlig meget om vores prioriteter... eller...?

    SvarSlet