onsdag den 29. februar 2012

Kan du gætte hvem du er?

Her er Pernille, fanget i et hemmeligt øjeblik på en pub i London, og i dag kan hun godt overtales til en dans på bordene og slippe sin indre Pippi løs. Efter nogle fadøl, that is. 

Det er ingen hemmelighed at jeg er stor fan af spørgsmål. Meget stor og derfor sluger jeg også alle jeres kommentarer herovre, hvor vi leger 1000 spørgsmål til professoren.

Jeg blev dog selv grebet af dette link i går: Sandheden om mig. Og dig. Pernille Melsted, som jeg før har skrevet om herinde, gør sig jo i det der Skyggearbejde. Vi er ikke ude i noget Lucky Luke, men mere ovre i nogle sider af sig selv, som man ikke flasher til højre og venstre. Læs: er en smule flov over. Det foregår sådan, at du skriver dig op og så modtager du de næste 9 dage, en mail med spørgsmål, som du skal svare på. Fx. var et af spørgsmålene i går: skriv en liste over de mennesker, som du ikke kan lade være med at sladre grimt om. Vi ved jo godt at vi aldrig sladrer. Om nogen. Men derfor var det en fin lille øvelse, og det er det Skyggearbejdet går ud på.

Pernille skriver bl.a. om sig selv:
"Da jeg var barn misundte jeg inderst inde de piger, der kravlede i træer, spillede fodbold, bandede og bøvsede. Dem, der ikke tænkte på, hvad andre tænkte om dem. Men bl.a. fordi jeg i en skamfuld episode som fem-årig blev skældt ud af min mor for at ‘skabe mig’, tog jeg (ubevidst) afstand fra Pippi-pigerne, dømte dem og blev selv det modsatte: et fornuftigt, kontrolleret og pligtopfyldende barn." 

Hvilke Skyggesider tror du, at du render rundt med? 


Klik og find ud af det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar