torsdag den 9. juni 2011

Inlæg, kritik og iPhone spasmer

I går da jeg endnu engang gav mig i kast med at putte Jeppe, så sad jeg musestille i mørket og tænkte, at når nu jeg var blevet så smart at have en smartphone, hvorfor så ikke udnytte tiden? Jeg ville have givet den lidt mere gas i indlægget om tankpasseren, og tjekker ind på bloggen via los Iphonos. Men altså. Touchscreen, fumlefingre og barn, der ikke skulle opdage hvad jeg lavede gjorde jeg kom til at trykke på SLET. Alt. Idiot.

Specielt fordi det virkelig ikke var min mening, at man ikke skulle læse det, ej heller de negative kommentarer. Når vi blogger og kæfter op som mig, så man man tage de klaps med de giver. Og jeg har ikke noget problem med at man kan se, at folk er uenige med mig. At det blev taget så ilde op som det gjorde og at en kaldte mig en type med en klam attitude, der vil jeg nok trække stikket og sige, at sådan forholdt situationen sig ikke. Og jeg synes stadig ikke at det er skide god stil, at man som ekspedient begynder at blive personlig overfor sine kunder.
Fint nok, hvis jeg havde opført mig tarveligt og urimeligt, og brokket mig højlydt over ham, tanken, servicen eller hvad det nu måtte være.

Men jeg skal ikke gøre mine hoser grønne. Og hvis de læsere, der syntes jeg var en arrogant fisse, so be it.

Min pointe er bare her, at folk er velkomne. Også alle dem fra nationen. Der var en læser der skrve en mail ti mig i går, om jeg var blevet ked af det over de kommentarer. Og helt ærligt: nej. Fra min tid bag mikrofonen på P3 vil jeg sigem at man får et overordentligt afslappet forhold til svinere. Det er såda, at mens man sender er sms'en åben, dvs. man kan sidde og se dem tikke ind mens man sender. Og jeg skulle hilse at sige, at folk ikke er nærrige med at fortælle hvad de mener. Og det behøver ikke være de vilde brølere de harcelerer over. Nogle gange er det nok at sige 'godmorgen', før en eller anden skriver 'klamme sæk'.

De fleste værter har været ude for det og især mange af de kvindelige. Man vænner sig til det.

Det der bare altid har undret mig er hvorfor? Altså hvorfor man gider. Ikke så meget de negative kommentarer på bloggen, men sms eller de kommentarer folk skriver på online medier. Fatter det ikke altid.

Jeg skriver jo også klummer hos 24 Timer, og efter et indlæg om sex 7 minutter hver dag, så var der en horde af mennesker, som var enige om at jeg og mine veninder måtte leve det ulitimative kedelige forstadsliv, hvor rigtige problemer ikke fandtes.

Og hvad er der at sige til det? Ingenting, tror jeg.

Hvis jeg skulle give tilbage på de kommentarer der kom i går, skulle vi ud i en forklarende runde. Og det bliver altid mudret. 'Så sagde jeg, så sagde han, så ...blablalbla.' Og man kan altid finde modargumenter og blive ved i en uendelighed.

Men folkens. Dem der er faste læsere ved at jeg har en skarp og ærlig tunge og kan den påvirke noget i retfærdighedens navn, så vil den altid gøre det. Og som ekspedient gennem 7 år, så har jeg fandme heller aldrig sagt til en kunde at vedkommende bare stod der og var pissenegativ. Uanset hvad der er sket i situationen. Det synes jeg, by far, er det mest uproffesionelle man kan som ekspedient. Også selvom det 'bare' er en tank, hvilket jeg i, indskudt sætning og med fed skrift gerne vil understrege, at jeg ikke synes er et nederen job. Overhovedet.

Okay. Skal vi så komme videre.

17 kommentarer:

  1. Noget af det fedeste ved dig, er sgu da at du er en arrogant fisse. Altså det mener jeg jo ikke du er, men når jeg får en chance for at bruge sådanne ord så gør jeg. Jeg elsker din direkte måde at sige ting på. Det er forfriskende, og intet er pakket ind.

    Men jeg forstår sgu heller ikke det der halløj. Det må vel være en eller anden form for opmærksomheds søgen, fordi man søger at få igen. Så hvis jeg kalder dig for en arrogant fisse, så skal du kalde mig for en vatpik.
    Det giver lidt mere mening den anden vej, hvis det handler om komplimenter. Hmm jeg tænker faktisk at hvis nogen kalder mig en arrogant fisse fra nu af, så vil jeg blive glad.

    SvarSlet
  2. Nu læste jeg kun dit indlæg igår før nogen havde kommenteret, så kommentarerne kan jeg ikke udtale mig om.
    Men jeg læste på ingen måde dit indlæg som om du er en arrogant fisse (fnis Kristine), men mere som om at den tankpasser (det hedder i øvrigt noget meget finere, har bare glemt hvad) skulle have en røvfuld. Jeg har selv været der. Og JO det er et pissenederen job.
    Du fortsætter bare i din sædvanlige stil - vi er vilde med dig alligevel! :D

    SvarSlet
  3. I min optik er der altså forskel på at være arrogant og stresset. Hvordan kan du dog opfattes som arrogant? Naiv - når du tror, vi tror på at du ved en fejl slettede indlæg og kommentarer - arrogant? Never! ;)
    Jeg er overbevist om at den skarpe tung i går blev skjult bag et smil.

    SvarSlet
  4. Åh hvor er jeg træt af at jeg ikke nåede at læse det... Elsker kommentar-debatter! Om hvad som helst! Stinestregen har lavet en tegning om det som er ret sjov...

    SvarSlet
  5. Jeg nåede ikke at læse kommentarerne, og nu kan jeg jo ikke huske hele ordlyden i dit indlæg. Men den slags småting kan jeg jo ikke tage mig af!

    Synes never ever der er nogen - hverken butikspersonale, kunder eller nogen som helst andre, der skal tale grimt og nedladende til nogen som helst.
    Så jeg gider end ikke begynde at overveje at forsvare ham tankspasseren.

    Men jeg har selv stået i butik. Og kunder der taler i mobil, mens de bliver ekspederet, har altid været en mega turn off for mig. Og masser af kolleger i servicebranchen - ved jeg. Det er såååå mega flabet og nedladende. Ved godt man kan have sine grunde til det, og ved godt det kan virke som en mindre detalje.

    Men vend den på hovedet, og overvej hvad du ville sige, hvis det var ham på den anden side af disken, som lige mobilede med et vigtigt menneske, mens du blev ekspederet?

    De færreste almindelige mennesker gider blive multitasket. Heller ikke dem i servicebranchen.
    Bare det jeg ville sige :)

    SvarSlet
  6. Fru Z jeg synes der er en kæmpe forskel på at være bag eller foran disken. Jeg går ind i en butik for at købe en vare. Ekspedienten er der for at betjene mig. For at han skal kunne få løn, skal butikken tjene penge. For at jeg skal have råd til at købe ind i den butik, er jeg nødt til at tale i tlf. med en kunde, så jeg kan tjene penge. Det er jo ligesom fødekæden...

    SvarSlet
  7. Jeg forstår ikke kommentarsvinerne. Alle får dem tror jeg. Men sålænge de er anonyme ja så kan man kun grine af dem.

    SvarSlet
  8. Hmm. HVad var det lige ved tankpasserhistorien, som kke var ok? Synes generelt at tankpassere er nogle klaphatte - altså ikke de søde, men alle dem der ikke er. Og med hensyn til svinere, så kan jeg kun tilslutte mig, at som vært står du for skud. Jeg fik nogle gange af vide af lyttere, at jeg skulle lukke røven, holde op med at grine så meget, at jeg var en psykopat spasser, sikkert også grim og liderlig. Og ja det kan da godt være - men jeg tænker sgu da så skift kanal, blog, eller avis..Hvis du ikke kan lide det det ser, hører..
    Men som dig Annamette, forstår jeg slet ikke alt den dårlige karma - At de orker:) Jeg synes også du er stang lækker arrogant fisse.

    SvarSlet
  9. 'Også dem fra nationen" Hahaha, Anna Mette, hvor er det godt flettet ind :) Jeg læste dit indlæg, men ikke kommentarene. Havde ikke forestillet mig at det kunne skabe debat.
    Hvad sendte du på P3?

    SvarSlet
  10. Hej Onkel Anne!
    Jeg synes bestemt at man som ansat i en butik skal yde en ordentlig service. Ellers kan kunden jo lige så godt handle på nettet. Med rette. Og jeg kan sagtens forstå, at Fuhrmann synes tankspasseren gik over stregen.
    Også med på, at kunden skal passe SINE kunder, for at tjene penge. I det der fødekæde.
    Men holder fast i, at ekspedienter også er mennesker. Som faktisk også skal behandles ordentligt - altså som udgangspunkt. Og jeg synes ikke, at det er ordentlig behandling, når kunder taler i mobil, mens de bliver ekspederet.
    Helt ærligt, så tal da færdigt med den vigtige kunde i telefonen - og vær 100 procent til stede der - før man går til kassen. Er det unfair?
    Anyways. Jeg er overhovedet ikke ude på at hate på nogen. Forklarer bare, at der også KAN være både liv, hjerne & følelser på den inderste side af disken.

    SvarSlet
  11. Jeg nåede også kun at læse indlægget (som i øvrigt ikke kunne sætte mit pis i kog) - og ikke de mavesure og indebrændte kommentarer.

    Fortsæt endelig din åbenmundede facon! Vi elsker din skarpe pen. Ellers læste vi jo ikke din blog, vel.

    SvarSlet
  12. @Fru Forstad, naturligvis skal alle behandles med respekt. Men jeg forstår ikke, at ekspedienten er træt af, at telefonerende kunder. Jeg ville da være ligeglad, og bare sende et ekstra smil.
    Men måske det er lige så irriterende for ekspedienten som det er for mig som kunde; når jeg bliver ønsket en forsat god dag. Mange gange er det ren rutine, og det er jeg da fuldstændig ligeglad med, hvis der ikke er en oprigtig mening bag.

    SvarSlet
  13. Ahhh - nu husker jeg pludselig hvorfor jeg synes tankpassere, var klaphatte. Stod engang på OK benzintank,for at vaske bil , støvsuge og gøre den lækker. Efter endt arbejde gik jeg ind og bad om sådan en renseseriviet. Tankpasseren råbte mig op i hovedet, at jeg ikke skulle komme der og nasse hans servietter, og hvis jeg ikke skred, skulle han personligt smide mig ud. Han ville ikke høre på at jeg havde vasket min bil der, og jeg gik tudende hjem for at udtænke en plan. Næste dag ringede jeg ham live op i radioen, og spurgte om han synes det var ok at tale sådan til sine kunder. Jeg fik sjovt nok verdens største undskyldning. - PS Tanken er nu lukkede:)

    SvarSlet
  14. Nå så kunne jeg få fedtet mig ind i kommentarfeltet. Det med at tale i mobil: det kan ikke pisse mig af. Jo hvis jeg var bilforhandler og det var en handel som varede lang tid og det var meget en-til-en, men ellers ikke. Og jeg nåede ikke engang at snakke i tlf. og han var i gang med nogle andre ting, da jeg høvlede danneren igennem og fik for 200 kr. kode at tanke for. Og på en tank er man sgu meget ind og ud på 2 sekunder. Men jeg kommer der næsten hver dag og har aldrig min tlf. med, men til gengæld to unger og Kung FU is, så HA! jeg må være stamkunde, og dem skal man værne om. TÆNK hvis de købte deres Ben & Jerrys et andet sted. Oh boy.

    @Carina: Jeg sendte et program som hed X&Y og derefter en hel masse forskelligt.

    SvarSlet
  15. Jaja, vi har alle vore kæpheste. Har personligt aldrig ønsket nogen en "fortsat god dag", men til gengæld spasset lidt ud over at blive ønsket god weekend, når nu man også skal stå i butikken lørdag, jo. Og I KNOW!!! at mange butiksansatte flejner over de der mobiler. Og så gider jeg ikke sovse mere i den.
    Forresten, Onkel Anne; Måske var det med vilje du kaldte mig Fru Forstad ( non taken) men tror faktisk der er en anden blogger der kalder sig sådan. :)

    SvarSlet
  16. @ Fru Z sorry! Jeg mente dig, men skrev i min iver forstad. Det var ikke med vilje. Typisk mig ;)

    SvarSlet
  17. Birger Jørgensen17. juni 2011 kl. 12.58

    Har lige læst din Klumme i 24 timer og det illustrerer klart hvad er er galt med din generation. MIG, MIG, Mig. Ja, lad endelig tankpasseren gentage sig igen og igen, fordi du mener du og din telefonaftale er vigtigere.
    Tænk hvis f.eks din læge sad med headsæt og snakkede med andre, medens du prøvede at forklare dine symptomer. Det ville helt sikkert pisse dig af og gøre dig vissen.
    Havde jeg stået bag disken havde jeg ignoreret dig indtil du have tid til mig.
    Din tid er altså ikke vigtigere end andres ligemeget hvad du går og tror.

    SvarSlet